Gå til innhold

Flash side tips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FRYKTELIG mye dilldall og farger. Kanskje det passer fint til en slik side, men jeg ble veldig distrahert av alt sammen. Tekst som skifter form og spretter ut av dokumentet, og en baby i en bil som kjører frem og tilbake gjør at jeg nærmest får et epileptisk anfall, og lukker nettleservinduet.

Morsom side, men som Gandalf påpeker, sikkert morsomst for familie og venner.

Lenke til kommentar
Jeg har en ting å si: dette er missbruk av flash!

Vær så snill. Kom tilbake når du har lest stickytråder og retningslinjene.

Jeg sier meg enig med Lokaltog; ALT for mye dilldall. Kutt bort den babyen som kjører i en bil, og fjern alt som spretter fram og tilbake og inn og ut mens man prøver å få med seg litt innhold.

Ellers ble det alt for mye knæsje farger som ikke passer sammen, i tallrike kombinasjoner. Prøv deg fram med en farge du liker, og bruk http://color.twysted.net for tips, så finner du i alle fall en del farger som går sammen. :)

Det store feltet til venstre prega ganske mye, spesielt med den enorme skrifta som var der. Prøv heller med små nyheter eller noe slikt, og gi boksen større bredde.

Copyrightnotisen oppe til høyre er rett og slett bøtt øgli. Sett den heller under alt innhold, nederst på siden, bare som tekst. Dropp i alle fall den ovale saken. Og forresten, det er vel ikke så mye innhold som er verdt å kopiere (familiestoff kopierer vel ingen?) på siden din, så en copyrightnotis er vel strengt tatt unødvendig? :)

Du blir bare nødt til å bytte font i innholdsfeltet. Comic Sans er ikke akkurat en pen font, og den er alt for mye brukt. Prøv heller Tahoma, Trebuchet MS, Arial, Helvetica og slike fonter. Og skru av AA i innholdsfeltet. :)

Forøvrig synes jeg at de stiplete linjene på feltet til venstre (der det står HAGFORSEN ) er alt for store. Prøv med 1 eller 2 pixler.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Jeg har en ting å si: dette er missbruk av flash!

Vær så snill. Kom tilbake når du har lest stickytråder og retningslinjene.

Beklager.

Skal se om jeg også kan komme med noe fornuftig kritikk.

• Intro. Etter at introduksjonen er ferdig vil jeg gjerne komme meg til selve websiden. Dette skjer ikke uten at jeg trykker på skip knappen (tror forresten at det staves skipp på Norsk).
  • På hovedsiden skriver du at man skal klikke på bildene og oppdage en hemmelighet, hva?
  • Prøvde å finne ut av dette, men greide det ikke. Virker som siden ikke har noen form for Preloader. Dette burde man ordne i og med at websiden sannsynelighvis i forhold til størelsen trenger det.
  • Borderen som blir brukt på boksen på venstre side og på headeren øker filstørrelsen, og er egentlig unødvendig.
  • Vet ikke om "LoadMovie metoden" blir brukt til å lage websiden her, men det virker ikke sånn. Jeg annbefaler på det sterkeste at dette blir brukt.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva dere mener :yes:

Ble vel kanskje litt i overkant ja.....

Men jeg mente kanskje det passet til en slik side :hmm:

Waldmeister , Det står bilene, ikke bildene (de som kjører frem og tilbake på sida).

Det er en preloader, det er en tekst som blinker "laster siden", mulig dette ikke fungerer slik jeg har tengt?

Det er vanskelig å se for den laster så fort på adsl...

Unga har vert med på designet slik at mye av dillet og spillene var ment som artig for dem.

Thomas

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar

Huff og huff. Skal man bruke flash til hjemmeside snekring så bruker man noe mer helhetlig og fast. Jeg liker ikke å bruke flash til å lage hjemmesider, men av og til kan man putte litt flash opp i banneret.

Prøv å sette ting mer sammen, når det gjelder flash er gradienter en god måte å sette sammen siden på og få mer et helhetlig inntrykk. Og jeg må bare si at 2advanced bør være til inspirasjon for å lage flash sider. Her er det man kaller helhetlig.

Siden er ganske flash standard, virker som du har dratt flash firkanter i hytt og vær. De roterende firkantene går meg på nervene, sånt skal man bruke flash3d til, ikke dumme effekter som Flash 5 for dummies viser.

Lenke til kommentar
Tror designet slik det er nå vil gjøre veldig inntrykk på unger og folk som ikke har peiling på Flash og/eller webdesign generelt. For en familieside så tror jeg at denne passer ideelt, og for unger er det sikkert ingen uting med mange farger og masse dilldall. :)

Jeg tror du har rett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...