Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei nei, sikkert ingen sammenheng. Jeg får høre på deg og heller ingorere uttalelelsene fra Matthew Barney og Astrup Fearnley museet :whistle:

 

Skulpturene ble forøvrig laget etter filmene. Og hvis du var på museet tidligere i år så var det en annen utstilling de viste. Jeg antar at det var utstillingen over museets egne innkjøp det siste året hvor de viste bl.a. enkelte av hans verker, men ikke alle disse tilhørte cremaster circle. Etter hva jeg kan huske så var det bare noen fotografier og bivoks-portalen som ble vist der i år.

 

Jeg skjønner godt at du som filmelsker ønsker å se filmene som selvstendige kunstneriske uttrykk, men i dette tilfellet er de en del av noe større. Hvis det er noen trøst så er det riktignok filmene som bærer resten av verket ;)

Min oppfatning er at han stilt ut ting fra filmene i etterkant av filmene, men at de tross alt ble bygd med filmene og syklusen i hensikt.

Skjønner hvor du vil hen mer nå dog.

Trodde du antydet at det ikke egentlig var filmer, fordi de var blitt stilt ut på kunstgallerier.

Du mener tydeligvis at den er begge deler, så. (Eller så vet du ikke hva du mener)

Har sett særere ting enn dette kalt film hvis det er det du hentyder forresten.

 

Den heter forøvrig "The Cremaster Cycle" og ikke "Circle"... :innocent:

 

S,

Lenke til kommentar
Min oppfatning er at han stilt ut ting fra filmene i etterkant av filmene, men at de tross alt ble bygd med filmene og syklusen i hensikt.

Skjønner hvor du vil hen mer nå dog.

Trodde du antydet at det ikke egentlig var filmer, fordi de var blitt stilt ut på kunstgallerier.

Du mener tydeligvis at den er begge deler, så. (Eller så vet du ikke hva du mener)

Har sett særere ting enn dette kalt film hvis det er det du hentyder forresten.

 

Den heter forøvrig "The Cremaster Cycle" og ikke "Circle"... :innocent:

 

S,

Cycle/circle, er det så nøye :p flau liten ordtabbe der ja :blush:

 

Ut i fra nicket ditt å dømme tviler jeg ikke på at du har sett mye rart innen film og jeg sier heller ikke at dette ikke er film. Det jeg opprinnelig påpekte var at disse filmene er en del av noe større. Jeg ville aldri påstå at det ikke var film rett og slett fordi det ikke er noen selvfølgelig ekskluderende grense mellom film og kunst, film kan være kunst og kunst kan være film eller de kan være litt eller ingenting av begge.

 

Og ikke prøv å sparke lavt, jeg vet hva jeg mener det er vel heller snakk om du forstår hva du leser. ;)

Lenke til kommentar
Cycle/circle, er det så nøye :p flau liten ordtabbe der ja :blush:

 

Ut i fra nicket ditt å dømme tviler jeg ikke på at du har sett mye rart innen film og jeg sier heller ikke at dette ikke er film. Det jeg opprinnelig påpekte var at disse filmene er en del av noe større. Jeg ville aldri påstå at det ikke var film rett og slett fordi det ikke er noen selvfølgelig ekskluderende grense mellom film og kunst, film kan være kunst og kunst kan være film eller de kan være litt eller ingenting av begge.

 

Og ikke prøv å sparke lavt, jeg vet hva jeg mener det er vel heller snakk om du forstår hva du leser. ;)

Neida, jeg tror ikke vi er så uenige som vi later som. :)

 

Tingen er at fanatiske fanboys av eksempelvis Star Wars, Matrix, Ringenes Herre og slike affærer også sier "det er ikke bare film, det er så mye meeeeer enn det!!!".... så du kan kanskje skjønne ut ifra det hvordan jeg så din første kommentar her.

(Var det ikke 0.1% av USA eller noe som faktisk har Jedi som sin faktiske religion?)

Jeg velger å tolke det som at det ikke var det du mente da.

 

Når du sier det er "del av noe større" får jeg dog litt rare vibber. Spesielt hvis du egentlig bare tenker på kunstutstillingene som filmene ble akkompagnert med.

Men det jeg _egentlig_ tror er at du bare er litt poetisk av deg eller noe...

 

S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...