JacEr Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kidô senkan Nadeshiko: Prince of Darkness ? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Vranglære! De to Ghost In the Shell-filmene og Stand Alone Complex-serien i to sesonger (+ SAC:SSS-filmen) skjer ikke i sammenheng med eller fortsettelse av hverandre, de er forskjellige gjenfortellinger (mer eller mindre) av mangaen, og filmene og serien utelukker hverandre. Ghost In the Shell (denne)>GItS: Innocence GItS: Stand Alone Complex sesong 1>sesong 2>Solid State Society To forskjellige tidslinjer, univers, eller hva du vil. EDIT: Siden GItS kom ut lenge før SAC kan den jo heller ikke være en fortsettelse. Endret 31. mars 2008 av Njål Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vranglære!De to Ghost In the Shell-filmene og Stand Alone Complex-serien i to sesonger (+ SAC:SSS-filmen) skjer ikke i sammenheng med eller fortsettelse av hverandre, de er forskjellige gjenfortellinger (mer eller mindre) av mangaen, og filmene og serien utelukker hverandre. Ghost In the Shell (denne)>GItS: Innocence GItS: Stand Alone Complex sesong 1>sesong 2>Solid State Society To forskjellige tidslinjer, univers, eller hva du vil. EDIT: Siden GItS kom ut lenge før SAC kan den jo heller ikke være en fortsettelse. Ingen vranglære fra min side, Njål. Rett svar her er Solid State Society og ikke GItS (1995). Du får allikevel fortsette, da jeg skjønner at det er fort gjort å ta feil her. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Men da har vi en godbit jeg regner med at i hvert fall forrige poster og et par andre klarer på få bilder: Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vi skal vel frem til en mann som er plagsomt glad i trekkspillmusikk... :!: Lenke til kommentar
Njål Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vi skal vel frem til en mann som er plagsomt glad i trekkspillmusikk... :!: Vi kan jo diskutere om han er plagsomt glad i trekkspillmusikk (selv om jeg i utgangspunktet mener trekkspill er djevelens verk finnes det musikk der det funker fett), men det ser ikke ut som du trenger fler bilder. Likevel, jeg må bare (for å gi litt feil inntrykk av denne fantastiske filmen): Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Har du forresten klart å oppdrive en deluxutgave av Time of the Gypsies? Btw, hva er det med disse pappeskene som hele tiden dukker opp i Kusturicas filmer - barndomstraume som mannen må utdrive? Endret 31. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Njål Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har du forresten klart å oppdrive en deluxutgave av Time of the Gypsies? Btw, hva er det med disse pappeskene som hele tiden dukker opp i Kusturicas filmer - barndomstraume som mannen må utdrive? Nærmeste jeg har sett en deluxe er den utgåtte franske 2-disc'eren (eller den russiske EK samleboksen, som jeg tror også er utgått), men så vidt jeg vet er ingen av dem med undertekster jeg lar meg underholde å se film med, og tror ingen av dem er langversjonen (som vel er ute ett eller annet vanskelig-å-handle-fra-sted uten i nærheten av forståelige tekster). Bildene var tatt fra anmeldelse av den franske, beklager å si at min versjon er en fansubbet DVD basert på den (og for tiden liggende på en PC med dødt OS). Original kjøpes det øyeblikket den kommer med tekster jeg kan bruke, Kusturica er gøy. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Nærmeste jeg har sett en deluxe er den utgåtte franske 2-disc'eren (eller den russiske EK samleboksen, som jeg tror også er utgått), men så vidt jeg vet er ingen av dem med undertekster jeg lar meg underholde å se film med, og tror ingen av dem er langversjonen (som vel er ute ett eller annet vanskelig-å-handle-fra-sted uten i nærheten av forståelige tekster).Bildene var tatt fra anmeldelse av den franske, beklager å si at min versjon er en fansubbet DVD basert på den (og for tiden liggende på en PC med dødt OS). Original kjøpes det øyeblikket den kommer med tekster jeg kan bruke, Kusturica er gøy. Takker for klar tilbakemelding, Njål. Denne filmen er blant mine favoritter og skal definitivt kjøpes inn så snart den foreligger - skammelig at denne perlen ikke er å oppdrive for tiden! Har du forresten fått sett "Zavet" - og i så fall, hva synes du? Neste oppgave burde være lett overkommelig... Endret 31. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Filmen er engelskspråklig. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Kanskje noen tør gjette land? Endret 1. april 2008 av Montag Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tilstedeværelsen av en Citroën, klassiske fabrikkgater og karibienfolk får meg til å gjette på England. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tilstedeværelsen av en Citroën, klassiske fabrikkgater og karibienfolk får meg til å gjette på England. Du er ikke så borte vekk, cun. Kanskje noen vil gjette tiår? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Den fremtredende ungpikens hårsveis, øreringer og klær får meg til å tenke på 60-tallet. Citroënen var i produksjon til ca 1956, men fantes så klart i mange år etterpå. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Den fremtredende ungpikens hårsveis, øreringer og klær får meg til å tenke på 60-tallet. Citroënen var i produksjon til ca 1956, men fantes så klart i mange år etterpå. Bra resonnement, cun - du er jo reneste Sherlock jr. :!: Vi skal altså til England, filmen er fra slutten av 60tallet, og den må vel regnes for å være en klassiker innen sjangeren... Endret 1. april 2008 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er To Sir, with Love. Måtte du sjekke ditt eget eksemplar først? Kjør på med neste nøtt, Njål. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, har den faktisk ikke, tror ikke jeg har sett den siden filmklubb/kinotek for noen tiår siden? Irriterende å kjenne igjen, og kjenne igjen skuespillere/personer som man også har fra andre steder, men ikke helt ta det. Ny oppgave: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er Alan Rickman med i den filmen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå