Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mer enn en film? Hæ? Hva pokker går du på? :D

De fem filmene er en del av et kunstverk eller en rekke parallelle kunstuttrykk som også inkluderer skulpturer/installasjoner, tegninger og fotografier. Filmene og utstillingen ble satt opp i regi av astrup fearnley museet i fjor (sept-nov 2003).

 

Hva jeg går på er ikke så relevant. Hva Mr. Barney går på, det skulle jeg likt å vite. :D

 

 

(nytt bilde kommer straks)

Lenke til kommentar
Mer enn en film? Hæ? Hva pokker går du på? :D

De fem filmene er en del av et kunstverk eller en rekke parallelle kunstuttrykk som også inkluderer skulpturer/installasjoner, tegninger og fotografier. Filmene og utstillingen ble satt opp i regi av astrup fearnley museet i fjor (sept-nov 2003).

 

Hva jeg går på er ikke så relevant. Hva Mr. Barney går på, det skulle jeg likt å vite. :D

Jovisst er Matthew Barney en kunstner, og jeg har selv vært på Fearnly Astrup tidligere i år og sett på voksfigurene hans. Men det har jo ingenting med Cremaster filmene hans å gjøre?

Ihvertfall ikke direkte. Sikkert endel av skulpturene som ble brukt i filmene, men..

Han er jo også professjonell fjellklatrer. Er Cremaster fjellklatring også da, i tillegg til film, ettersom han viser masse fjellklatring i den? :D

 

Neida, men uansett er det kult at flere har fått øynene opp for mannen da tydeligvis.

 

S,

Lenke til kommentar
Jovisst er Matthew Barney en kunstner, og jeg har selv vært på Fearnly Astrup tidligere i år og sett på voksfigurene hans. Men det har jo ingenting med Cremaster filmene hans å gjøre?

Ihvertfall ikke direkte. Sikkert endel av skulpturene som ble brukt i filmene, men..

Nei nei, sikkert ingen sammenheng. Jeg får høre på deg og heller ingorere uttalelelsene fra Matthew Barney og Astrup Fearnley museet :whistle:

 

Skulpturene ble forøvrig laget etter filmene. Og hvis du var på museet tidligere i år så var det en annen utstilling de viste. Jeg antar at det var utstillingen over museets egne innkjøp det siste året hvor de viste bl.a. enkelte av hans verker, men ikke alle disse tilhørte cremaster circle. Etter hva jeg kan huske så var det bare noen fotografier og bivoks-portalen som ble vist der i år.

 

Jeg skjønner godt at du som filmelsker ønsker å se filmene som selvstendige kunstneriske uttrykk, men i dette tilfellet er de en del av noe større. Hvis det er noen trøst så er det riktignok filmene som bærer resten av verket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...