JacEr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Patriot Games Endret 9. mars 2008 av JacEr Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nei, denne filmen er noe eldre (selv om du faktisk ikke er så langt unna). Sjangermessig er du et stykke unna Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Et par hint: Filmen er over 40 år gammel, og jeg vil påstå den regnes som en klassiker innen sin sjanger, påtross av at den ikke er representert på IMDb's top250, eller er utgitt som "Criterion" eller "Masters of Cinema"-utgave. Jeg kan heller ikke huske å ha sett den nevnt her på forumet. Filmen ble laget av en ganske ung og ukjent reggisør, dette ble gjennombruddsfilmen hans. Han var relativt/fullstendig ukjent før filmen, men etablerte seg da filmen vant 2 Oscars og ble nominert for 2 til. Den er utelukkende filmet med håndholdt kamera da det var alt produksjonen hadde råd til. De begynte å filme den i svart/hvitt, men fikk økonomisk støtte hvis de filmet den i farger (da kunne den vises på TV), derfor har den endt opp som begge deler. Filmens kvinnelige hovedrolle var en etablert skuespillerinne som var gjennganger i en del av Fellinis filmer. Han som har den mannlige hovedrollen har senere jobbet med Kieslowsky. Er det mer dere lurer på, bare spør Lenke til kommentar
Montag Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Siden ingen andre vil: Claude Lelouchs "Un homme et un femme". Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Siden ingen andre vil: Claude Lelouchs "Un homme et une femme". Nå ble det riktig Har du sett den selv? Jeg syns det var en virkelig perle av en film, ble like forelsket i Anouk Aimèe som jeg ble i Audrey Tautou etter "Amelie" Lenke til kommentar
Montag Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) JacEr: Ja, jeg har sett den og ja Anouk er litt av et kvinnfolk. Visste du at hun faktisk var gift med godeste Albert Finney i sin tid? På tide med en ordentlig folkelig oppgave: Endret 9. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Visste du at hun faktisk var gift med godeste Albert Finney i sin tid? Dette var jeg ikke klar over, måtte rett inn på IMDb for å sjekke det ut. Sitter med en glad, liten følelse om at det finnes håp for oss alle Lenke til kommentar
Montag Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Denne folkelige amerikanske filmen er fra 80tallet. Endret 10. mars 2008 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 They Live. Der kom du og da er det visst din tur...igjen :!: Lenke til kommentar
Manx Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har ikke fått sett den ennå, men det ligner en god del på Clooney og da prøver jeg meg med Michael Clayton... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har ikke fått sett den ennå, men det ligner en god del på Clooney og da prøver jeg meg med Michael Clayton... Bra gjettet, for det er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå