Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par hint:

Filmen er over 40 år gammel, og jeg vil påstå den regnes som en klassiker innen sin sjanger, påtross av at den ikke er representert på IMDb's top250, eller er utgitt som "Criterion" eller "Masters of Cinema"-utgave. Jeg kan heller ikke huske å ha sett den nevnt her på forumet. Filmen ble laget av en ganske ung og ukjent reggisør, dette ble gjennombruddsfilmen hans. Han var relativt/fullstendig ukjent før filmen, men etablerte seg da filmen vant 2 Oscars og ble nominert for 2 til. Den er utelukkende filmet med håndholdt kamera da det var alt produksjonen hadde råd til. De begynte å filme den i svart/hvitt, men fikk økonomisk støtte hvis de filmet den i farger (da kunne den vises på TV), derfor har den endt opp som begge deler. Filmens kvinnelige hovedrolle var en etablert skuespillerinne som var gjennganger i en del av Fellinis filmer. Han som har den mannlige hovedrollen har senere jobbet med Kieslowsky. Er det mer dere lurer på, bare spør :)

Lenke til kommentar
Siden ingen andre vil: Claude Lelouchs "Un homme et une femme".

Nå ble det riktig :)

Har du sett den selv? Jeg syns det var en virkelig perle av en film, ble like forelsket i Anouk Aimèe som jeg ble i Audrey Tautou etter "Amelie" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...