Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er korrekt. Har du sett den? Lurer på hvordan den er, har i hvert fall likt det han har laget før.

Den er interesant, men Salmer fra kjøkkenet har kanskje noe litt mer over seg, men helt klart en veldig severdig og god film og en fin film å gå på kino med foreldre eller besteforeldre med. Jeg tror jeg var den nest yngste i salen med mine 23 år.

Desuten er det veldig mange kjente og gode skuespillere, og et par camoes fra kjente nordmenn som ikke er skuespillere. Bent Hammer er et min mening noe av de få interesante tingene som foregår i norsk film. En av de få som ikke har lagt seg på feelgood buddy style bølgen, vi har sett nok av filmer om 20 something people som gjør rare ting, og så tar vi med en fyr med Downs en mann med sjegg osv. så har vi oppskriften på norsk film for tiden.

For ikke snakke om Harald Zwart han er så kvalm at jeg spyr bare jeg ser ham, hvorfor er det sånn at nordmenn blir sett på som store kunstnere bare de gjør noe i USA. Sannheten er jo at Harald Zwart har laget noen amerikanske b-filmer i genren noe lett underholdning man kan plukke opp på videokiosken, også Bent Hamer er en langt større regissør da han er mer en Auteur med sin egen stil.

Historisk sett så er det jo også det melankolske utrykke som er det nordiske filmskapere kan, Bergman, Karusmekki osv. Nordiske lystige filmer gjør sjeldent suksee utenfor de nordiske landene.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Dead Ringers (1988).

:) Easy! Viste ikke helt hva jeg skulle ta.

Er det bare meg eller er det noe polsk over Cronenbergs Mis-En-Scene, lysetting kulisser til og med skuespillernes utseende får meg til å tenke på Polen og Kieslowski filmer med en gang.

Endret av modin
Lenke til kommentar

The Killing Stanley Kubrick,

svarer du ja eller nei har jeg et annet alternativ så to filmer med den skuespilleren på en dag for en tid siden. Er det ikke den er det garantert den andre, som tilhører en ganske annen genre. Han var en av Hollywoods mest utbredte karakter skuespillere på 50-tallet og spillte gjerne litt stakkarlig fyr på grunn av sin lave høyde og litt enfoldige utseende.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Problemet er det at bare å poste et bilde av Elisha Cook er litt lite for å gjette rett film, da han har spillt omtrent samme karakter i sikkert over 50 filmer. Fyren spillte jo bare biroller så det ga ham jo mulighet til å spille enormt mange.

Mitt forslag i stad var The Killing, men jeg tror også det kan være Don´t Bother to knock. Men så er det størlsesforholdet Caze sin post er widescreen, ingen av de filmene er det Svarthvitt film var sjeldent det på 50 tallet. Tror ikke filmen er veldig mye nyere heller, da Elisha ikke er så gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...