Montag Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Enkelt og greit på fredagskvelden - hva er dette? Edit: La til ekstra bilde. Endret 25. januar 2008 av Montag Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 En prøver seg med Night on Earth. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 En prøver seg med Night on Earth. Feil film og feil sjanger. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kan det være "The Skeleton Key"? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kan det være "The Skeleton Key"? Det kan det og det er det. Din tur, min gode mann. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har ikke sett den filmen siden den gikk på kino, avog til har jeg mer flaks enn jeg fortjener Ny oppgave: Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Kan det være italiensk neorealisme, hva med Sykkeltyvene? Endret 26. januar 2008 av modin Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Du har sjanger og reggisør, men ikke tittel. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Du har sjanger og reggisør, men ikke tittel. Kan det være Umberto D. da? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Innertier. At en mann de nærmest plukket rett opp fra gata og gav ham hovedrollen kan gjøre et så sterkt inntrykk imponerte meg. Ikke en film for alle, men et sterkt portrett av hvordan det er å bli tilsidesatt når ingen har behov for en. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Innertier. At en mann de nærmest plukket rett opp fra gata og gav ham hovedrollen kan gjøre et så sterkt inntrykk imponerte meg. Ikke en film for alle, men et sterkt portrett av hvordan det er å bli tilsidesatt når ingen har behov for en. Det var ikke så uvanlig i neorealisme, han som spiller hovedrollen i Sykkeltyvene er vel slakter eller noe sånt, de fleste skuespillerne var ja arbeidere, og spillte egentlig mer eller mindre seg selv, eller i hvertfall egen klasse. Neorealisme var jo temmelig sosialistiske filmer for å si det slik. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ok neste, litt annen genre denne gang: Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Problemet mitt er at jeg blander filmene med Monroe sammen, da jeg så filmene i maraton når jeg kjøpte "Diamond-collection". Etter raskt overblikk satser jeg på "Let's make love". EDIT: Litt skrivefeil... Endret 26. januar 2008 av JacEr Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Problemet mitt er at jeg blander filmene med Monroe sammen, da jeg så filmene i maraton når jeg kjøpte "Diamond-collection". Etter raskt overblikk satser jeg på "Lest make love". Det stemmer, jeg forsøkte dog og bare ta bilder bakfra av Monroe, men hun er jo veldig lett å kjenne igjen selv derfra. Yves Montand er ikke akkurat noen ukjent skuespiller han heller for å si det sånn. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Merkelig nok var det det siste bildet som sa "Monroe-film" til meg, ryggen hennes bare bekreftet det etterpå. Håper dere klarer denne raskt, skal på kino om ikke mange timene. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Merkelig nok var det det siste bildet som sa "Monroe-film" til meg, ryggen hennes bare bekreftet det etterpå. Håper dere klarer denne raskt, skal på kino om ikke mange timene. Kino som i Cinematek/filmklubb da eller? Det siste bildet er foresten helt uten Monroe, hun kommer inn i scenen 2 sekunder etter den rammen. Endret 26. januar 2008 av modin Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Nei, som i "Kautikeino-opprøret" + "3:10 to Yuma" EDIT: Vedrørende Monroe, jeg vet hun ikke var i bildet, men det var den scenen jeg forbandt henne med. Spør meg ikke hvorfor. Endret 26. januar 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå