Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det La Estrategia del caracol?

Det er dessverre fullstendig feil. Vi skal IKKE til Colombia, men til et av nabolandene...

Filmen er dessuten laget etter 2000.

Flere bilder gjør det greiere.

 

Edit: Etter IMDB sjekk ser jeg nå at Mexico faktisk er ført opp på produsentlandsiden, men handlingen er altså satt til et av Colombias naboland.

vlcsnap-933440819.jpg

vlcsnap-933532983.jpg

vlcsnap-933312584.jpg

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Det har du helt rett i, det var jeg som blingset og misforstod, slik at det for meg ble "i nærheten av" (...)

 

Nå er vel neppe Argentina i nærheten av Columbia, det er vel omtrent like presist som å omtale middelhavsland som land i nærheten av Norge. Avstanden fra Columbia er stor både geografisk og kulturelt, synes det var greit å presisere dette i en politisk virkelighet, hvor europeer gjerne ser på sør amerikansk, asiatisk eller afrikansk kultur som enheter som kan sees på som homogene. Argentina har feks en stor grad av høykultur og har markert seg innen felter som høyverdig litteratur, klassisk musikk etc. og de opprinelige innvandrerne var vestlige og ofte økonomisk sterk, en gang i tiden var landet like rikt og lovende (som den nye verden) som USA før diverse kriser osv. Alikevel bærer selvsagt Argentina fortsatt preg av at mange mennesker har avstamning fra Europeere, og de har en kultur som er mer preget av Spansk og annen vest-europeisk kultur og ikke i like stor grad av indianere.

 

Dette gjelder også utseendemessig, og menneskene på bildene ser slettes ikke ut som den gjennomsnittlige Argentiner. Det trengs ikke lenger enn å gå til lagbilde av det Argentinske fotballandslaget, hvor man ser at det er få med indiansk utseende, folk er som regel europeiske av utseende (ofte også med blondt hår), eller etterkommer etter slaver og dermed svarte.

 

http://www.football-wallpapers.com/wallpap..._1_1024x768.jpg

 

(oppdater linken for å få opp bildet)

Forøvrig vil jeg anta at landet denne filmen er laget i er Equador eller Peru.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Det har du helt rett i, det var jeg som blingset og misforstod, slik at det for meg ble "i nærheten av" (...)

Nå er vel neppe Argentina i nærheten av Columbia, det er vel omtrent like presist som å omtale middelhavsland som land i nærheten av Norge. Avstanden fra Columbia er stor både geografisk og kulturelt, synes det var greit å presisere dette i en politisk virkelighet, hvor europeer gjerne ser på sør amerikansk, asiatisk eller afrikansk kultur som enheter som kan sees på som homogene. Argentina har feks en stor grad av høykultur og har markert seg innen felter som høyverdig litteratur, klassisk musikk etc. og de opprinelige innvandrerne var vestlige og ofte økonomisk sterk, en gang i tiden var landet like rikt og lovende (som den nye verden) som USA før diverse kriser osv. Alikevel bærer selvsagt Argentina fortsatt preg av at mange mennesker har avstamning fra Europeere, og de har en kultur som er mer preget av Spansk og annen vest-europeisk kultur og ikke i like stor grad av indianere.

 

Forøvrig vil jeg anta at landet denne filmen er laget i er Equador eller Peru.

Flott innlegg, modin. Du har kanskje vært i Sør-Amerika også?

Vi skal til ECUADOR, ja.

Filmen er under 5 år gammel.

vlcsnap-8497178.jpg

vlcsnap-9087762.jpg

vlcsnap-8358166.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk hvert i Equador, (å jobbet en del i fattige miljøer) og skal innrømme at jeg kjenner igjen menneskene kulturen, og arkitekturen. Kjenner dessverre alt for lite til filmene derfra, da de jeg jobbet og bodde med der hadde mer sansen for svært komersiel Sør Amerikansk kultur som Shakira, og diverse Mexicanske popstjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...