Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 no dude,no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) last hint, see,må ikke være Polsk svart\hvit film for å være vanskelig Endret 16. januar 2008 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 From Dusk Till Dawn 2: Texas Blood Money, regner med det var Bruce Cambell jeg så på bilde nr 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 From Dusk Till Dawn 2: Texas Blood Money, regner med det var Bruce Cambell jeg så på bilde nr 2 Damn straight,dude Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Å prioritere mange av Bruce Cambells filmer er dessverre ikke noe jeg har hatt fornøyelsen av. Ny oppgave: EDIT: Legger meg nå, bekrefter/avkrefter i 7-tiden i morgentidlig Endret 16. januar 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) The Remains of the Day. Boken er forresten også bra. Endret 17. januar 2008 av Montag Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Har ikke fått lest boken, men filmen er en favoritt, påtross av at den inneholder en del elementer jeg vanligvis ikke liker ved film. Din tur EDIT: Du som har lest boken: Mener du Anthony Hopkins' rollefigur i filmen er en ganske enkel person som bare er veldig god i jobben sin, eller en mann som er smartere enn de allerfleste inkludert sjefene sine, men aldri uttaler seg om noe som kan hinte mot det? Spesielt scenen hvor Hopkins og Thompson krangler om en bok, og han tørt repliserer at han leser den tåpelige romanen for å forbedre sine engelskkunskaper, gir det et hint mot en som knapt nok kan noenting utover jobben, eller en som bare ytrer seg selv gjennom jobben og har et dypt underliggende følelsesliv han ønsker å få fram? Jeg har problemer med å finne ut om Hopkins' rolle er en karakter som aldri kunne gjort noe mer med livet sitt, fordi han har fått alle de mulighetene til å bli det han er gjennom hard selvdisiplin. Eller har denne disiplinen fjernet alle de håp han noensinne hadde om å bli et helt menneske? Jeg tror ikke jeg klarer å uttrykke meg selv klart nok her, men uansett, Hopkins gjør ihvertfall en av sine livs roller, IMHO. Hovedpoenget mitt var vel som følger; klarer ikke Hopkins å besvare kjærlighet fordi han mangler et utviklet følelsesliv og intellekt, eller fordi han er redd det skal gå ut over hans posisjon? Endret 17. januar 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 JacEr: Slik jeg ser det, er Stevens, dvs.rollefiguren til Hopkins, et menneske som setter sin egen yrkesetikk over alt annet. Denne selvutslettende yrkesstoltheten fører til at han fornekter egne meninger og følelser; han "gjemmer" seg bak sin rolle som den perfekte butler. Undertrykkingen av sin egen individualitet gjør at han aldri klarer å oppleve sann intimitet med et annet menneske, noe Miss Kenton til slutt tar konsekvensen av da hun forlater Darlington Hall. På slutten av boken/filmen innser imidlertid Stevens hva hans mønstergyldige butlerfasade har kostet ham som menneske, men da gjenstår kun anger og tristhet over hva som kunne ha vært. På tide med en lett en, i farger denne gangen! Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det Oasis? Det er dessverre feil, cun. Et bilde til hjelper sikkert... Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Disse gutta ser ut til å kose seg. Noen som vil gjette land? Endret 17. januar 2008 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Naesarang ssagaji? Feil. Vi skal IKKE til Sør-Korea. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Vi skal til et land som snart skal arrangere OL... Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 kINA! men har ikke peiling... Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 kINA! men har ikke peiling... Vi skal altså til KINA og en film som er laget etter 2000. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 solens rike? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Filmen har vunnet mange priser, deriblant "Golden Kinnaree Award" ved Bangkok Filmfestival. Lettere nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå