Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Peter Sellers er ikke med i denne filmen. Filmen ligger ikke på IMDbs top250. Reggisøren er svært berømt, og har mange filmer liggende på top250. Skuespillerne som spiller filmens to hovedroller har også jobbet med denne regissøren på andre tidspunkt. Begge skuespillerne har filmer på IMDbs250, med denne filmens regissør som regissør.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hehe det er i hvertfall en Hitchcock film, da han har en sin faste camoe apperance i det nederste bildet, annet enn at det hjelper så mye da han var en av verdens mest produktive regissører med over 60 filmer. Mannen på bildet er vel hans faste leading man James Stewart, jeg får tippe the Birds ut i fra fugleburet på nederste bildet.

 

Edit: Hvis filmen er The Birds er mannen ikke James Stewart.

 

Edit2: Mannen er selvsagt Carry Grant, og filmen er to Catch a thief, og moralen er aldri post en av Hitchcocks camoer hvis du ikke vil at filmen skal bli tatt.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Hehe det er i hvertfall en Hitchcock film, da han har en sin faste camoe apperance i det nederste bildet, annet enn at det hjelper så mye da han var en av verdens mest produktive regissører med over 60 filmer. Mannen på bildet er vel hans faste leading man James Stewart, jeg får tippe the Birds ut i fra fugleburet på nederste bildet.

Han har jo ikke brukt Cary Grant i så mange filmer, da.

To Catch a Thief.

Hvem som helst kan ta den, må løpe for å rekke jobb.

Lenke til kommentar
Han har jo ikke brukt Cary Grant i så mange filmer, da.

To Catch a Thief.

Hvem som helst kan ta den, må løpe for å rekke jobb.

 

Du tok den før min edit ble postet, men jeg får vel poste jeg da siden du stikker:

post-88950-1200116237_thumb.jpg

post-88950-1200116219_thumb.jpg

post-88950-1200116226_thumb.jpg

 

En av mine favoritt regissører, men skal innrømme at jeg jeg ikke har rukket å se akkurat denne enda.

Lenke til kommentar
Vi skal til Polen og filmen heter så mye som "Krótki film o milosci".

 

Rett som alltid, opprinelig en episode fra de 10 bud som har blitt forlenget til film. Har du sett den er den noe bra, har ikke fått tid enda, har gått mest i Marilyn de siste par dagene, men kan ikke akkurat poste noe av det her da Blondinen med det ikoniske utseende vil gjøre det litt vel lett.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Ingen som våger prøve seg på filmtittel?

Regissøren flyktet til USA under krigen og ble etter hvert amerikansk statsborger.

Filmen, som ble nominert til Oscar, er laget året før invasjonen av Frankrike.

 

Jeg er sikker på at mange her har sett denne eller har den i filmhyllen sin...

vlcsnap-116900917.jpg

vlcsnap-123251941.jpg

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at i alle fall noen her har denne i den flotte 2discutgaven fra Criterion...

Sitat fra Criterions omtale av filmen ringer kanskje noen bjeller: "Widely regarded as one of the greatest films ever made..."

 

Nytt hint: Året er 1939.

vlcsnap-123962579.jpg

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...