Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Filmen er ikke dansk.

- Filmen foregår i et kraftverk fjellene

- Filmen er så vidt jeg vet ikke lansert i Norge.

- I slutten ser vi et gjenferd gå bortover en snødekt slette.

- Hovedpersonen er journalist

 

EDIT: Og filmen heter ikke "Efter Bryllupet"

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Riktig!

 

Filmen Mýrin er ganske god (Jar City internasjonalt).

 

Leste om den, men virket mest som en filmatisering av en islandsk kriminalroman, tenkte mer på islandsk mer ArtHouse cinema har dere noe å by på der (regner med at du er halvt Islandsk eller noe sånt). Island har jo Bjørk etc. vet ikke om hun spiller noe interesant i Island, eller om det bare er Dancer in the dark, med von Trier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Flere hint/bilder?

 

Hittil har jeg kun funnet fram til filmen Django, men etter nærmere undersøkelser tviler jeg på at det er den.

Jeg tror nok ikke Django er så dumt gjettet, for skuespilleren på det siste bildet må da være Franco Nero. Problemet er at han har spilt i dynger med westernfilmer, og at jeg ikke har sett på langt nær nok av dem. Jeg gjetter dog - Vamos a matar, compañeros.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke Django er så dumt gjettet, for skuespilleren på det siste bildet må da være Franco Nero.
Hvis han i siste bildet er Franco Nero så ble jeg litt mer sikker på Django, fordi hovedpersonen (Django, som Franco Nero spiller) synker i kvikksand.

 

Men kan jo alltids hende at han har spilte lignende scener for andre filmer.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke Django er så dumt gjettet, for skuespilleren på det siste bildet må da være Franco Nero. Problemet er at han har spilt i dynger med westernfilmer, og at jeg ikke har sett på langt nær nok av dem. Jeg gjetter dog - Vamos a matar, compañeros.

 

Det er rett filmen er Companeros beklager at det var sent svart, var ikke hjemme.

 

Det er ikke Django, scenen hvor Franco Nero synker i kvikksand er helt annerledes, her har han blitt gravd ned i sanden av Guerillja soldater. Som senere finner ut at de har dummet seg ut da han jobber på oppdrag for lederen dems. Forøvrig en svært politisk western film, som nærmest kan sees på som en alegori på radikale studentopprør i Europa, her har man radikale studentorganisasjoner på den ene siden og grupper som lurer arbeiderne med seg og tar pengene fra revolusjonen selv på den andre siden. Sergio Corbucci var en fanatisk marxsist som ikke var redd for å lage dårlig skjult propagande i westernene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...