modin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg tror jeg har større kjangs på B&W enn det meste annet, så jeg ser gjerne litt B&W, klassisk Hollywood feks. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Får bli et kompromiss denne gangen da - s/h film, men ikke fransk. Burde være veldig lett. Lenke til kommentar
modin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er det Orson Welles vi ser ryggen på eller? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Er det Orson Welles vi ser ryggen på eller? Jeg håper virkelig du spøker, og om du har rett er det isåfall en av hans reinkarnasjoner. Du trenger kanskje flere bilder? Endret 6. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det likner litt på Titicut Follies. Lenke til kommentar
modin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Er det Orson Welles vi ser ryggen på eller? Jeg håper virkelig du spøker, og om du har rett er det isåfall en av hans reinkarnasjoner. Jeg spøkte ikke den forstand at bakfra kan mannen helt klart være Orson, den samme tettbygde kroppen høye vikene osv. Jeg satt faktisk med coveret til The Lady from Shanghai når jeg skrev det. Men jeg ser jo på de andre bildene at det er snakk om en god del nyere film enn. En såpass ny svarthvit filmer vel gjerne Jim Jarmusch det kanskje... men i såfall ingen av de jeg har samlingen. PS: Montag er du med i quizen til cinemateket det må jo være noe for deg: http://www.bergen-filmklubb.no/Artikler/CI...LEKALENDER.html Endret 6. desember 2007 av modin Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Det likner litt på Titicut Follies. Er det Orson Welles vi ser ryggen på eller? Jeg håper virkelig du spøker, og om du har rett er det isåfall en av hans reinkarnasjoner. Jeg spøkte ikke den forstand at bakfra kan mannen helt klart være Orson, den samme tettbygde kroppen høye vikene osv. Jeg satt faktisk med coveret til The Lady from Shanghai når jeg skrev det. Men jeg ser jo på de andre bildene at det er snakk om en god del nyere film enn. En såpass ny svarthvit filmer vel gjerne Jim Jarmusch det kanskje... men i såfall ingen av de jeg har samlingen. Det er ikke Titicut Follies og det er heller ikke noe av Jarmusch. Filmen er imidlertid amerikansk og som Modin ganske så riktig påpeker, rimelig ny. Edit:(Nei, jeg er ikke med i den quizzen, modin, men det så jo riktig moro ut det der.) Endret 6. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er det Tongues Untied? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Er det Tongues Untied? Hehe, ikke noen homofilm dette. Du skal forøvrig ha rett i at vi skal fram til en dokumentar. Ser forresten ikke disse 2 karene helt normale ut? Endret 6. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
modin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Edit: Modin, dagens cinematekquiz er vel "In Cold Blood", enig? Har ikke sett filmen men tenkte det måtte, være noe basert på Capote utifra settingen og at det var mye som minnet om Capote filmen, og google bekreftet det. Hvis du vinner og ikke bor i Oslo, Trondheim eller Bergen, så tar jeg gjerne Cinematek kortet Endret 6. desember 2007 av modin Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Denne dokumentaren, som viser oss hvordan en unik gruppe mennesker overlever i en av USAs største byer, har vunnet en drøss med priser, deriblant ved Sundance festivalen. Endret 7. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) var visst vanskligere for dere enn jeg trodde. Vel, filmen er fra 2000 og har et snitt på 7.8 hos IMDB. Endret 7. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Dark Days? Pling...og vi har en vinner. (Den satt jammen langt inne.) Din tur, JacEr. Endret 7. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 IMDb Powersearch FTW Ny Oppgave: Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Straw Dogs Beklager, jeg bare måtte... Endret 7. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 ...Og det er bare å fortsette Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Gjerne, men da noe litt mer mainstream? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå