Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Det står at det var hans siste film på wikipedia i hvertfall, men skal innrømme at jeg nok ikke har hørt om Malle i det hele tatt.

Ingen som har sagt noe om at det var hans siste film vi skulle fram til.

Om du ikke har sett noe av Malle, har du forresten mye å glede deg til.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står at det var hans siste film på wikipedia i hvertfall, men skal innrømme at jeg nok ikke har hørt om Malle i det hele tatt.

Ingen som har sagt noe om at det var hans siste film vi skulle fram til.

Om du ikke har sett noe av Malle, har du forresten mye å glede deg til.

Hehe leste nok feil du skrev en av ja ;)

Men plot beskrivelsen til Milou en mai passer vel best med bildene tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg med Il Grande silenzio.

Jepp det stemmer verdens eneste snøwestern, en fantastisk film og helt klart blant de beste Spaghetti Westerns noen gang laget. Eller "The Great Silence" om du vil da, den anbefalles i hverfall varmt og italiensk western er helt klart en undervurdert genre, er mange gullkorn her, også er det fantastisk og se Western mellom alle de mer høyverdige filmene.

Desuten er det alltid gøy med Klaus Kinski han må være den ondeste mannen i verden (sånn utseendemessig på lærettet) tyskeren med det kritthvite håret på det øverste bildet i forrige post.

Din tur sett i gang.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Oj, du er kjapp du.

Det stemmer, den filmen må jeg prøve og få sett igjen snart, filmen var god når jeg så den som min første Haneke film for en stund tilbake, men den var veldig uvant, jeg tror jeg vil få enda en god del mer ut av denne nå som jeg har sett noen flere filmer fra den østerrikske regissøren.

Din tur.

Edit:

Var vel ikke den vanskeligste screenen jeg kunne valgt fra filmen nei, men bildet er veldig representativt for filmen da.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Har ikke sett den selv siden den gikk på kino. Må si den inneholdt en av de mest overraskende scenene jeg noen gang har sett. Du vet sikkert hvilken jeg snakker om, uten at jeg trenger å spoile. Det gikk et gisp gjennom hele salen. Uansett, ny oppgave:

post-150-1113143052_thumb.jpg

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Jeg har sett filmen men glemt navnet det, er den som tar opp rasisme og om han jødiske gutten som forelsker seg i svart jente er det ikke?

Hvis dette i det hele tatt skjer som en bihistorie i filmen, har jeg fullstendig glemt det. Kan ikke gi deg rett på det i alle fall. Har du plukket på beina i Poughkeepsie?

Lenke til kommentar
Hvis dette i det hele tatt skjer som en bihistorie i filmen, har jeg fullstendig glemt det. Kan ikke gi deg rett på det i alle fall. Har du plukket på beina i Poughkeepsie?

Det siste skjønte jeg ikke..

Men da er det nok feil film, for den jeg tenker på handler om en gutt som følger etter en svart jente i klassen hjem, og bla. må hjemme seg i klesskapet hennes når faren kommer hjem, det hele ender veldig tragisk, irriterer meg litt at jeg har glemt hva den heter.

Foresten er de bildene dine veldig forvirende, svart nattklubb sangerinne leder meg med en gang til USA på 50/40 tallet, samme med de to jødiske/italienske guttene på det kjøkkenet. Mens kirkeruinene kan da umulig være fra USA, så gamle bygninger finnes ikke engang der.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Den siste kommentaren skal ikke skjønnes, med mindre man har sett filmen (og gjerne lest vedlegget som fulgte med DVD-en). Så mange skriftlige hint får dere ikke, da filmen har over 20000 stemmer på IMDb og har vunnet en håndfull Oscars for dem som var med på å lage den. Jeg regner med svært mange her inne har sett den, ALLE har hørt om den.

Handlingen hopper mellom flere geografiske steder, og jeg hadde ikke hengt meg opp i 40- eller 50-tallet.

Lenke til kommentar

"The French Connection" er korrekt.

EDIT: Fra IMDb quotes:

Jimmy 'Popeye' Doyle: All right! You put a shiv in my partner. You know what that means? Goddammit! All winter long I got to listen to him gripe about his bowling scores. Now I'm gonna bust your ass for those three bags and I'm gonna nail you for picking your feet in Poughkeepsie.

Fra vedlegget til DVD-en:

Still pickin' your feet in Poughkeepsie

In what has become perhaps the most famously quotable non sequitur in modern American cinema, gruff detective 'Popeye' Doyle slams a suspect up against a wall in a freezing New York alley, looks him straight in the eye and asks, "Ever pick your feet in Poughkeepsie?" The suspect looks suitably baffled, caught by a question he can neither understand nor answer. As Popeye's demands become more insistent, the suspect becomes increasingly panicked, staring in wide-eyed terror at Doyle and his partner, whose barely concealed hilarity merely cranks up the nail-biting tension

The sequence, and its memorably mad dialogue, has its roots in two utterly separate cultures which were brought together in the celluloid carcrash that is The French Connection. In reality, the words themselves had been originated by brash New York Irish detective Eddie Egan as a part of a trademark interrogation technique, which would regularly confuse witnesses into accidental confession.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...