Montag Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) en krone på Frankrike Godt tippet. Hva heter den så? Nytt bilde burde hjelpe en god del... Endret 10. november 2007 av Montag Lenke til kommentar
mamama Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har som vanlig ikke peiling så Jour de fête? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har som vanlig ikke peiling så Jour de fête? Det er dessverre feil. Filmen vi skal fram til er IKKE fra 40tallet. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Le Jour se lève? Det er nok fullstendig feil, da 1) filmen vi skal fram til ikke er så gammel og 2) kun har marginalt dårligere IMDB rating enn forrige oppgave. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Filmen er fra 50tallet. Endret 11. november 2007 av Montag Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Dette gikk trått. Her trengs visst flere bilder... Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hmm...må visst gjøre det lett for dere... Filmen vi skal fram til er en KORTFILM. (effektiv spilletid godt under 25min om jeg husker rett) Endret 11. november 2007 av Montag Lenke til kommentar
mamama Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Er det noe Jean-Pierre Jeunet greier? EDIT: Nei, for han lagde ikke film på 50-tallet. Endret 11. november 2007 av madsmaurstad_no Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) ...dette tok mer tid enn jeg hadde trodd. Vel, vi skal fram til en meget kjent regissør. Jeg er sikker på at mange her inne har i alle fall en av hans filmer i hylla - mange av dem finnes forresten i Criterion utgaver. Endret 11. november 2007 av Montag Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det må vel være "ny-bølge" så det er vel Godard eller Troufaut, men hvem av dem det er vet jeg ikke, har ikke sett noen 30 minutters kortfilmer av noen av dem. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det må vel være "ny-bølge" så det er vel Godard eller Troufaut, men hvem av dem det er vet jeg ikke, har ikke sett noen 30 minutters kortfilmer av noen av dem. Tampen brenner... Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det må vel være "ny-bølge" så det er vel Godard eller Troufaut, men hvem av dem det er vet jeg ikke, har ikke sett noen 30 minutters kortfilmer av noen av dem. Tampen brenner... Men da blir det alt for lett, jeg tror jeg vet hvem det er, men det er jo strengt tatt bare å søke etter screenshots fra Trofaut og Godards kortfilmer, så sånn sett er det vel kanskje på tide å avsløre hva det var? Hvis ikke kan jeg lett jukse meg til et svar, men vet ikke helt om jeg vil det. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvis du tror du vet svaret er det bare å gjette i vei. Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ja men har googlet det da, men tror det er Trufauts Les Mistons fra 1957 eller rakkerungene som det blir på norsk, den nest første filmen hans. Dog litt smalt, å ha spm. om en tidlig novelle-film av en stor regissør kanskje For øvrig er "De 400 slagene" en av mine favorittfilmer (nydelig musikk og filmatikk), men har sett alt for lite annet av Trufaut. Har litt Godard i hylla da. Endret 11. november 2007 av modin Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ja men har googlet det da, men tror det er Trufauts Les Mistons fra 1957 eller rakkerungene som det blir på norsk, den nest første filmen hans. Dog litt smalt, å ha spm. om en tidlig novelle-film av en stor regissør kanskje Synes ikke det er såå smalt, da. Det har tross alt vært gitt smalere filmer her enn dette. Over til deg, Modin. Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ok, får finne fram noe i hylla her da... Uff glemte helt at OS X nekter å ta screenshoot når man har DVD i maskinen, skal se hva jeg klarer. Endret 11. november 2007 av modin Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ok her kommer den, tror det blir sånn passe lett: Sånn da er det bare å gjette i vei, blir vist mye svart hvitt for tiden i denne tråden. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 The man who wasn't there? Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Nope, kan røpe så mye at det ikke er en moderne svarthvit film, den kom fra en tid hvor store deler av produksjonen fortsatt var svarthvitt. Det ser man bla. på at aspect ratio er 1.33/1. Har på følsen av at denne går fort. Endret 11. november 2007 av modin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå