Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norsk film? Kan det ha noe med svartedøden å gjøre?:p

Glad som jeg er i Liv Ullmann, er det nok dessverre ikke norsk film.

Filmen er IKKE engelskspråklig.

Det er jo i og for seg vranglære, i og med at filmen ble spilt inn i engelskspråklig versjon (IKKE dubbet) samtidig som de gjorde den tyske. Det var i noen år ikke alt for lett å få sett den mye (mye!) bedre tyske-språklige versjonen annet enn som utekstet.

Re den nye Eureka:MoC-utgivelsen av Murnaus original: Har den i bestilling @Amazon UK, men tror den ble utsatt noe (i likhet med flere av de titlene MoC skulle gi ut omtrent nå. Dreyers Vampyr ser i følge Amazon ut til å ha mistet slippdato fullstendig :cry: ). Eneste anmeldelsen jeg har sett av den nye 2-disc'eren var positiv, men ganske overfladisk.

Ny oppgave følger om en stund.

Lenke til kommentar
Norsk film? Kan det ha noe med svartedøden å gjøre?:p

Filmen er IKKE engelskspråklig.

Det er jo i og for seg vranglære, i og med at filmen ble spilt inn i engelskspråklig versjon (IKKE dubbet) samtidig som de gjorde den tyske. Det var i noen år ikke alt for lett å få sett den mye (mye!) bedre tyske-språklige versjonen annet enn som utekstet.

Hehe, dagens nitpick, Njål.

i alle fall har jeg alltid ansett denne filmen for å være tyskspråklig og nekter plent å se den engelsk utgaven som nok ble laget av rent kommersielle hensyn.

Kinski SKAL og MÅ oppleves på tysk.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...