Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg støtter Montag helt ut her. Det er oppgavegiverens ønske som styrer oppgavens vanskelighetsgrad, noe som er fullstendig i tråd med 1. post. Om det blir for vanskelig for oss vanlige dødelige, er det en klar indikasjon på at det er VI som bør se mer/bedre film.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med deg der, SteffyPants. Av og til kan bildeserier fra ulike scener av en film trigge en gjenkjennelseseffekt som ikke ville funnet sted utfra et enkeltbilde. Dessuten synes jeg det blir unødig surmaget at man skal reise bust så snart det blir postet en oppgave som a) ikke er engelskspråklig, b) ikke er en blockbuster/ ikke har vært inne på topp 10 lista og c) som ikke er umiddelbart gjenkjennelig.

Det burde også være mulig å resonnere seg fram til rett svar dersom oppgavegiveren gir gode hint underveis.

For å gjøre oppgaven litt lettere:

Filmen var Argentinas Oscarbidrag for under 10 år siden.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg er så enig så enig, SteffyPants. Kunne vi opprettet en ny tråd for oss som ikke er helt på nivå med Montag, Njål, cun og de andre gigantene her inne?

Goscinny ;)

8951560[/snapback]

What? Når var det jeg kom med en vanskelig oppgave her?

Lenke til kommentar

Det er ingenting galt med at de ikke er engelskspråklig eller blockbustere, men når det går så lenge og har kommet så mange bilder av filmen at Njål til slutt motvillig svarer, så blir tråden fort kjedelig for alle andre. Jeg benekter ikke at det er min mangel på kunnskap om film som gjør det frustrerende, men når det blir en tennismatch mellom de to eldste, mest erfarne filmkjennerne, så føler jeg at vanskeligere bilder gjør tråden gøyere, samtidig som den gleder flere.

Lenke til kommentar
Om det blir for vanskelig for oss vanlige dødelige, er det en klar indikasjon på at det er VI som bør se mer/bedre film.

8951596[/snapback]

Du går ikke under min definisjon av "dødelige" innen filmkunnskap. Du er en av de med masse kunnskaper om film etter min mening :)

Jeg er ikke enig med deg der, SteffyPants. Av og til kan bildeserier fra ulike scener av en film trigge en gjenkjennelseseffekt som ikke ville funnet sted utfra et enkeltbilde. Dessuten synes jeg det blir unødig surmaget at man skal reise bust så snart det blir postet en oppgave som a) ikke er engelskspråklig, b) ikke er en blockbuster/ ikke har vært inne på topp 10 lista og c) som ikke er umiddelbart gjenkjennelig.

Det burde dessuten være mulig å resonnere seg fram til rett svar dersom oppgavegiveren gir gode hint underveis.

8951598[/snapback]

Vel, etter åtte bilder og minst like mange ledetråder burde de som har sett filmen kjenne den igjen. Bildene viser klare bilder av hovedpersonene og er ikke fra mørke og ugjenkjennelige scener (virker det som). Dessuten er dette Bilde-Quiz, og ikke gjett-filmen-på-grunnlag-av-ledetråder-Quiz.

VI får vel vente på Njål, da, eller noen av de andre store.

ENDRET:

Jeg er så enig så enig, SteffyPants. Kunne vi opprettet en ny tråd for oss som ikke er helt på nivå med Montag, Njål, cun og de andre gigantene her inne?

Goscinny ;)

8951560[/snapback]

What? Når var det jeg kom med en vanskelig oppgave her?

8951644[/snapback]

Jeg har ikke sagt at du har kommet med vanskelige oppgaver, men at du er en av de med skummelt mye peiling på film som klarer å svare riktig på mange oppgaver. Ettersom jeg kan huske har du mange filmer etter min smak i oppgavene dine :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Jeg syns det er greit med vanskelige oppgaver. Er alltid viktig med variasjon. Men det er en kunst å gi hint ved siden av sånne "ekstra" vanskelige oppgaver som den vi er vitne til nå. Husker jeg én gang klarte en av Njåls svart-hvittoppgaver ved at han ga hint som jeg brukte i mitt detektivarbeid. Det var faktisk ganske morsomt :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at du har kommet med vanskelige oppgaver, men at du er en av de med skummelt mye peiling på film som klarer å svare riktig på mange oppgaver. Ettersom jeg kan huske har du mange filmer etter min smak i oppgavene dine :)

8951653[/snapback]

Rull inn du, a. Jeg tror ikke jeg har mer "peiling" på film enn deg eller de fleste andre (kanskje litt teori, men pytt pytt). Jeg har, såvidt jeg kan huske, bare klart å svare på f.eks. en av Njåls vanskelige én gang, som nevnt ovenfor :)

Det at vi har lik smak tyder bare på én ting: At du har god smak :cool:

Lenke til kommentar
Jeg syns det er greit med vanskelige oppgaver. Er alltid viktig med variasjon. Men det er en kunst å gi hint ved siden av sånne "ekstra" vanskelige oppgaver som den vi er vitne til nå. Husker jeg én gang klarte en av Njåls svart-hvittoppgaver ved at han ga hint som jeg brukte i mitt detektivarbeid. Det var faktisk ganske morsomt :)

8951673[/snapback]

For all del, variasjon er selvsagt det viktigste. Kanskje det bare er meg som føler at så mye mer tid går på å vente på at noen skal klare en vanskelig en/at tidsfristen går ut enn som går til filmer med 500+ stemmer på IMDb (for å bruke en målestokk). Jeg har selv endt opp med å leke detektiv for å løse en oppgave, men føler som oftest at jeg må nevne det i innlegget sammen med svaret - å innrømme at jeg jukset og faktisk ikke har sett filmen.

Lenke til kommentar
Her var det rabalder. ;) Filmen er Valentín. At den var Oscar-bidrag førte forøvrig kanskje noen på villspor, den var en av 56 påmeldte filmer for beste utenlandske film i 2004, men den ble aldri nominert.

8952183[/snapback]

_crs_, her var du rett mann på rett sted til rett tid. Godt jobbet. :thumbup:

Mener forøvrig at den var Oscar bidrag i 2003 - filmen er jo fra 2002.

Din tur okkesom.

Lenke til kommentar
Ikke for å være pedantisk, men jeg tror wikipedia tar feil; exhibit 1,

exhibit 2

Bare sunt å være pedantisk, men på første siden du linker til så lister de bl.a. Les Invasions Barbares / Barbarian Invasions som påmeldt, og den ble vitterlig nominert og vant Oscar for beste utenlandske film i 2004! Så tror du tolker den siden feil. IMDb sitt trivia må nok også være feil.

Men hos imdbs egen Valentín awards & nominations er den ikke skrevet opp som et Oscar bidrag. Men dette blir off-topic og er helt unødvendig.

Du leste ikke alt jeg skrev i så fall, Valentín ble påmeldt men ble ikke nominert. Påmeldelser er ikke listet på IMDb.

Let's Go to Prison

Det er korrekt. :thumbup: danielzu sin tur.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Ikke for å være pedantisk, men jeg tror wikipedia tar feil; exhibit 1,

exhibit 2

Bare sunt å være pedantisk, men på første siden du linker til så lister de bl.a. Les Invasions Barbares / Barbarian Invasions som påmeldt, og den ble vitterlig nominert og vant Oscar for beste utenlandske film i 2004! Så tror du tolker den siden feil. IMDb sitt trivia må nok også være feil.

I stand corrected,_crs_. Du har rett, imdb feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...