Montag Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Sero hiki no Gôshu/Gauche the Cellist av Isao Takahata (den ene grunnleggeren av Studio Ghibli). 8516970[/snapback] Hehe, måtte du kikke etter i hylla først, Njål? Vel, det ser jammen ut til at det er din tur ... igjen. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Når du skriver "(Kramstogen & Goscinny, fornøyd nå?)" når de klager på asiatiske filmer, så kan du ikke poste en ny asiafilm. ^^ 8516996[/snapback] Jeg oppfattet det slik at de syntes det ble litt slitsomt med svart-hvitt film, så da måtte det vel passe med en nyere tegnefilm? Kramstogen hørtes iallefall godt fornøyd ut. Endret 1. mai 2007 av Montag Lenke til kommentar
Njål Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Måtte bli ferdig med filmen jeg så, og så logget dama på på Skype. Og så måtte jeg finne fram DVD'en og sjekke, var ikke sikker på om jeg husket rett mht tegningene på katta. Ny oppgave: Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Lurer på om ikke vi må lage oss en ekstra tråd for vanskeligere filmer (Slik de har på diskuterfilm.com) slik at Montag og Njål kan kose seg der. Fordi det begynner seriøst å bli drøyt mye filmer som bare dere to har muligheten på å svare på nå. At bildene skal være en utfordring, det er forsåvidt greit nok. Da trenger man bare å ta ett skikkelig vrient screenshot av en lettere film. Ikke et lett screenshot av slike drøye filmer som man vet bare 2-3 andre folk har sett (Kanskje, hvis de er heldige). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har reagert på tilfeller hvor man gjerne poster 10-12 bilder, kanskje til og med en hel scene, hvor det er ingen utfordring hvis man har sett filmen og totalt umulig hvis ikke, og dette synes jeg er synd. Man kan selvfølgelig ikke ta hensyn til alle hele tiden, det er sikkert noen som mener at de filmene jeg mener er helt ålreite faktisk er litt vanskelige, men visse grenser må være lov å ha. Vi kan bruke de to siste filmene til Njål som eksempel: Jeg har ikke sett Hot Fuzz, men hadde i bakhodet at det var en obstacle course-scene som lignet bildet. Jeg gjettet og traff blink, lucky me. Hadde ikke jeg gjort det hadde nok noen andre klart den. Før det krevde det 9 bilder til før Montag klarte en film med under 1000 stemmer på IMDb. Jeg støtter også forslaget til Poeten over meg om å ha en som er vanskeligere, slik at man kan oppdage nye filmer som virker interessante. Jeg pleier å IMDBe hver eneste film som dukker opp i denne tråden, og etter jeg søkte på Pauline-filmen fant jeg sitatet "I saw a Rohmer film once. It was kind of like watching paint dry." ^^ Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Filmen er ny-utgitt på DVD i disse dager. Fler bilder: Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Lurer på om ikke vi må lage oss en ekstra tråd for vanskeligere filmer (Slik de har på diskuterfilm.com) slik at Montag og Njål kan kose seg der. Fordi det begynner seriøst å bli drøyt mye filmer som bare dere to har muligheten på å svare på nå. At bildene skal være en utfordring, det er forsåvidt greit nok. Da trenger man bare å ta ett skikkelig vrient screenshot av en lettere film. Ikke et lett screenshot av slike drøye filmer som man vet bare 2-3 andre folk har sett (Kanskje, hvis de er heldige). 8517509[/snapback] Støttes. Denne tråden har blitt litt hijacked. Er veldig sjeldent en nybegynner som meg finner noe å si. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Lurer på om ikke vi må lage oss en ekstra tråd for vanskeligere filmer (Slik de har på diskuterfilm.com) slik at Montag og Njål kan kose seg der. Fordi det begynner seriøst å bli drøyt mye filmer som bare dere to har muligheten på å svare på nå. At bildene skal være en utfordring, det er forsåvidt greit nok. Da trenger man bare å ta ett skikkelig vrient screenshot av en lettere film. Ikke et lett screenshot av slike drøye filmer som man vet bare 2-3 andre folk har sett (Kanskje, hvis de er heldige). 8517509[/snapback] Støttes. Denne tråden har blitt litt hijacked. Er veldig sjeldent en nybegynner som meg finner noe å si. 8517619[/snapback] Støttes og, en god regel er at det ikke skal være noe i svart-hvitt. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er jo flere kjente filmer som er i svart-hvitt. citizen kane for.eks. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg syns det går greit så lenge de kommer med hint. Jeg klarte etter lenge om og men å finne ut hvilken film Njål kom med bildene til en gang (den med kvinner som står oppe på fjellveggen på en øy). Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Filmen er regissørens langfilm-debut: Fikk meldeseddel på min nyutgivelse i dag (men var for seint hjemme fra jobb til å hente den), bildene er fra en tidligere OOP-utgivelse (som i hvert fall inntil nylig gikk for mye penger på nettet). Er rimelig sikker på at filmen er på vei til flere brukere på forumet, og at en del har sett noen av regissørens andre filmer. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er det nærliggende å tro at vi snakker om en Criterion utgivelse? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei, hverken opprinnelige utgivelsen eller den med slippdato i disse dager er fra Criterion. Men den jeg fikk meldeseddel på i dag er del av en boks. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hmmm, vet at det er kommet en Pasolini box nylig så jeg prøver meg med hans debutfilm "Accatone". Endret 2. mai 2007 av Montag Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei, filmen er meksikansk (regissøren er dog fra et annet amerikansk land). Filmen er rundt 40 år gammel, og utløste opptøyer under premieren. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Den er riktig. Rekker jeg postkontoret blir det restaurert El Topo i morgen kveld. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Hva var det med filmen som forårsaket opptøyene, kampene og at Jodorowsky nesten ble utvist fra landet? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Whew, den var ikke helt grei. På tide å roe ned denne quizzen med noe nyere og forhåpentligvis lettere film. :!: Hva er dette? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva var det med filmen som forårsaket opptøyene, kampene og at Jodorowsky nesten ble utvist fra landet? 8524927[/snapback] "When it was released at the Acapulco film festival in 1968 Alejandro Jodorowsky's premier film caused audiences to flee the theater and start a riot in the streets. Jodorowsky himself was demonized by the Mexican government for the film and actually faced a deportation trial over it. So, why all the uproar? Fando and Lis is an uncompromisingly surrealistic exploration of a child like couple who experience a series of Freudian episodes in their search for the fantastic city of Tar. The film itself is packed with disturbing images and seemingly meaningless tableaus. Apparently the harsh nature of these pieces was just too much for the general public to swallow thirty years ago. Even now you may find yourself flinching and turning away from the screen from time to time. " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå