Gjest medlem-105082 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Yin ji kau? Nei, har ikke en anelse. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Yin ji kau? 8063489[/snapback] Nei, men (deler av) det Montag skrev var ikke helt borte vekk (selv om det var helt feil). Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Litt skuffende at ingen i det minste kjenner igjen noen av damene i forrige sett med bilder, det er da i hvert fall noen HK-fans her. Siste bildeserie (mye av denne sekvensen manglet på kino i Norge): Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 det siste bildet der gjorde at jeg nesten tok den!! :!: Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 La oss si det sånn, i originalversjonen henger fyren i lufta ganske lenge, holdt oppe av kuleegnet nedenfra. Ikke slik i den norske kinoversjonen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Har ikke sett filmen du viser bilder av, men prøver å være en detektiv for å finne filmen (selv om det går dårlig) Så her kommer vel et annet hjernedødt forslag: - Xi tai hou? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Mnei, eldre enn den, og tror de fleste vil regne oppgavefilmen for bedre også. Regissøren av denne regisserte (i tillegg til å produsere) selv den siste filmen i trilogien nevnt for et par poster siden (regissøren av de to første i denne trilogien, som altså ikke har noe tematisk med oppgaven å gjøre, var ganske stilskapende, og har gått videre til å lage film i Vesten). Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Denne er jeg ikke helt med på siden det år og dag siden jeg så denne siste og uten å sette filmen i spilleren for å sjekke så tar jeg og tipper litt... Lurer på om folkene du skal fram til i siste posten din er Yuen Woo-Ping og Tsui Hark og filmen er Siu nin Wong Fei Hung ji Tit Ma Lau/Iron Monkey Edit: Men jeg føler vel på meg at jeg må finne fram bøtta og vente til snøen smelter å gjøre meg klar til å gå på bærtur Endret 3. mars 2007 av Manx Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Denne er jeg ikke helt med på siden det år og dag siden jeg så denne siste og uten å sette filmen i spilleren for å sjekke så tar jeg og tipper litt... Lurer på om folkene du skal fram til i siste posten din er Yuen Woo-Ping og Tsui Hark og filmen er Siu nin Wong Fei Hung ji Tit Ma Lau/Iron Monkey Edit: Men jeg føler vel på meg at jeg må finne fram bøtta og vente til snøen smelter å gjøre meg klar til å gå på bærtur 8070567[/snapback] Vel, du er en smule på bærtur, men en av personene er riktig (og da er det jo bare å vite/finne ut hvem av dem som har både regissert og produsert, og gjort en til dels god jobb på begge områder). Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Vil vel nesten gjette at det da er Tsui Hark vi skal fram til siden han er mest hands on når det kommer til å regissere og produsere filme. Jeg har sett mange av filmene hans men det står litt stille nå for å si det pent. Det eneste jeg er 100% sikker på er at det ikke er Double Team og Knock Off :!: Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 At det ikke er Double Team eller Knock Off er helt riktig. At den er regissert av Tsui Hark er like riktig. Og siden den er rundt 20 år gammel, lagd omtrent samtidig (samme år, faktisk) med at han produserte første film i hvilken trilogi, og Montags utsagn Peking operaen og "Farewell my Concubine" ?? på sett og vis kunne vært en pekepinn, er filmen?? Og siden dette gjerne regnes som en av hans aller beste (om ikke den beste) filmer, anbefaler jeg deg å få sjekket den ut snarest. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Jeg står på Pekingoperaen og da må det være "Do ma daan" aka Peking Opera Blues ? Endret 3. mars 2007 av Montag Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg står på Pekingoperaen og da må det være "Do ma daan"! ?? 8070838[/snapback] Do ma daan/Peking Opera Blues er riktig. anbefales på det sterkeste til alle som liker HK-film eller de bedre tingene Hark har vært involvert i. Anmeldelse@DVD Maniacs (og skal man ha filmen er den anmeldte Fortune Star/Joy Sales å foretrekke (fås ganske billig @CD Wow). Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Og siden dette gjerne regnes som en av hans aller beste (om ikke den beste) filmer, anbefaler jeg deg å få sjekket den ut snarest. 8070829[/snapback] Da tror jeg at jeg skal gjøre det, 102 kroner fra YesAsia med frakt det skal jeg overleve. Så kan jeg jo se om den er bedre enn Once upon a time in China som er min favoritt når det kommer til Tsui Hark så langt Edit: 6 kroner billigere fra Yesasia Endret 3. mars 2007 av Manx Lenke til kommentar
Montag Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Da fortsetter vi med nok en fargefilm som heter ....? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Og siden dette gjerne regnes som en av hans aller beste (om ikke den beste) filmer, anbefaler jeg deg å få sjekket den ut snarest. 8070829[/snapback] Da tror jeg at jeg skal gjøre det, 102 kroner fra YesAsia med frakt det skal jeg overleve. Så kan jeg jo se om den er bedre enn Once upon a time in China som er min favoritt når det kommer til Tsui Hark så langt Edit: 6 kroner billigere fra Yesasia 8070922[/snapback] Jeg får Joy Luck/Fortune Star-utgivelsen til £7.99/NOK96@Wow (ved å gå gjennom DVD Times-link, mulig det finnes ennå bedre link'er for øyeblikket). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Da fortsetter vi med nok en fargefilm som heter ....? Kan det være hell boy ? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Da fortsetter vi med nok en fargefilm som heter ....? Kan det være hell boy ? 8071074[/snapback] Nei, så langtifra. Dette er nok noe langt mer prosaisk. Se her f.eks.: Edit: Litt rotete mht rekkefølge. Endret 3. mars 2007 av Montag Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kunne bare se sånn da de fant hell boy under WW2 (i filmen) Er ikke så gode på gamle filmer jeg Lenke til kommentar
Montag Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kunne bare se sånn da de fant hell boy under WW2 (i filmen) Er ikke så gode på gamle filmer jeg 8071192[/snapback] Fatt mot. Filmen er under 10 år gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå