Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Jupp, det er korrekt. (hadde blitt for lett med et bilde av Bela) Endret 11. mars 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Lite sett, men ganske så inflytelsesrik film (og regissør), David Lynch er f.eks. ganske klart påvirket av filmen (og regissørens andre arbeider, selv om de ikke utgjør mange timene film til sammen). Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Definitivt Meshes Of The Afternoon. S, Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dette er en litt morsom utfordring, fordi jeg vet ikke selv hva slags film dette er. Beklager kvaliteten på bilde. Klarer ingen den så går spillet over til førstbudende. S, Lenke til kommentar
Manx Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Det første som slo meg er Daryl Hannah i Splash en film jeg har sett 15-20 minutter av for 15 år siden eller noe sånt. Men det kan jo bli vanskelig å bekrefte svaret, så det hadde jo hvert greit om det ble lagt ut filmer som man har svaret på... Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Er nok Splash. Ihvertfall er det mye som tyder på det. S, Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Riktig film er Brazil, første drømmeskvensen til Sam Lowry/Jonathan Pryce. Her er 'cap gjort fra omtrent samme sted på Criterion-utgaven: Edit: Kvinnen er Kim Greist. Endret 12. mars 2006 av Njål Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ah, selvfølgelig! Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Javisst er det jo selveste Brazil. Au. Så litt ut som Daryl Hannah, og en mulig undervannsscene ala havfrue. Flott film Brazil, selv om jeg aldri fikk meg til å kjøpe Criterion-utgaven pga prisen. Sist jeg sjekket ebay var den vel over 100$ eller noe sånt. Selv fikk jeg kun sett den på NRK2 her for et år siden. Din tur, Njål. S, Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Flott film Brazil, selv om jeg aldri fikk meg til å kjøpe Criterion-utgaven pga prisen. Sist jeg sjekket ebay var den vel over 100$ eller noe sånt. Selv fikk jeg kun sett den på NRK2 her for et år siden. 5743611[/snapback] Av en eller annen grunn er det oppstått en myte om at Criterion-boksen er utgått og sjelden (har sett dette nevnt på internasjonale forum med jevne mellomrom også). Det stemmer ikke, den har ikke en gang noensinne vært OOP for noen lengre periode, og er lett tilgjengelig for i underkant av $50 inklusive frakt fra de vanlige stedene (Sjelden var derimot første laserdisc-utgaven; Den nekter Criterion å snakke om, da de sendte ut forhåndseksemplarer før de hadde alle rettigheter godkjent og signert ). Hvis man ikke har dårlig tid er vel det beste stedet Deep Discount neste gang de har 20%off-kuponger. Ny oppgave: Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Tror det har noe med Amazon å gjøre. Husker tydelig at de ikke solgte den lenge fordi den var "out of print", men at folk solgte solgte den for skyhøye priser på bruktbutikken der. Er en annen sak i dag. The Old Dark House? S, Lenke til kommentar
Njål Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 The Old Dark House? 5744406[/snapback] Nei, hverken '32 eller '63-versjonen, nyere enn begge. Flere bilder: Lenke til kommentar
Njål Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Mest kjente skuespilleren i filmen, samme navn (+jr) som sin mer kjente far: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Vent nå litt! Det der er jo Lon Chaney Jnr! Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1964)? Edit: Skriver usansynelig mye feil i disse dager. Endret 14. mars 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Njål Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vent nå litt! Det der er jo Lon Chaney Jnr! Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1964)? Edit: Skriver usansynelig mye feil i disse dager. 5751662[/snapback] Det er riktig. Tvilsom liten film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har ikke tid til å bla fram bilder i dag, og er litt usikker på hva jeg skulle tatt, så noen andre kan ta å legge ut et nytt bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå