Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er rett. 1414141414141414

Riktig! 1414141414

Hvorfor 1414141? :hmm: Er det noe nytt ungdommen nå til dags har begynt med?

 

Det er en hån mot 14-ordsregelen.

Delvis et hån. Jeg gidder ikke å omformulere meg eller finne på noe ekstra å si hver eneste gang Diskjon.no sier "Innlegget må bestå av minst 14 tegn.". Enklere å bare legge til '1414141414'

Lenke til kommentar

Ten Little Niggers/Ten Little Indians/And Then There Were None? (boka har endret navn så mange ganger, så jeg vet ikke helt hva filmen heter - Vet uansett at det er Agatha Christie-boka som har blitt filmatisert)

 

EDIT: Det første bildet av de du postest sist var jo en klar give-away. Har ikke sett filmen, men har lest boka, så da skjønte jeg det. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Jeg må ha navn på filmen, altså. Nye bilder og hint kommer om litt...

 

Det er IKKE etter en bok av Agatha Christie, så det er sagt ;). Filmen er fra starten av tredvetallet og selv om hovedrollefiguren egentlig er britisk, er filmen som sagt amerikanskprodusert.

 

PS: Det er en skandale at Njål ikke har prøvd å gjette :p

 

quiz075al.jpg

 

quiz086fd.jpg

 

quiz093fz.jpg

Endret av cun
Lenke til kommentar
Jeg må ha navn på filmen, altså. Nye bilder og hint kommer om litt...

5427006[/snapback]

Filmen han sikter til er jo garantert And Then There were None, a.k.a. Ten Little Niggers (1945), den første filmatiseringen av Ten Little Niggers/Ten Little Indians/And Then There Were None, men siden René Clair regisserte en god del andre filmer før denne stemmer det dårlog med hint:

Filmen er regissørens andre
).
Lenke til kommentar

A Study in Scarlet (1933) høres vel ikke så galt ut.

Har ikke sett denne filmatiseringen (generelt ikke fan av Holmes på film; Sherlock Holmes-filmatiseringer pleier oftest å bruke den letteste metoden å vise S.H.'s intellekt på, ved å fremstille alle andre som totalt stupide, spesielt Watson), men har lest boka for ca en zillion år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...