Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Броненосец Потёмкин/Battleship Potemkin/Panserkrysseren Potemkin 5276499[/snapback] Dang! Så den i går! 5276532[/snapback] Haha, den er lei. Jeg så den hin dagen, jeg elsker http://www.archive.org . 5276591[/snapback] Jepp. Det første bildet kan jeg faktisk aldri huske og ha sett i filmen, la i hvertfall ikke merke til det, men det andre, som jeg presterte å se for seint, var kanskje litt vel åpenbart. For å være helt ærlig likte jeg ikke filmen stort, begynte å se den med høye forventninger, men endte opp med se-den-ferdig-for-å-ha-sett-den-instillinga. Hva er archive.org for en side? Endret 10. desember 2005 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Броненосец Потёмкин/Battleship Potemkin/Panserkrysseren Potemkin 5276499[/snapback] Dang! Så den i går! 5276532[/snapback] Haha, den er lei. Jeg så den hin dagen, jeg elsker http://www.archive.org . 5276591[/snapback] Jepp. Det første bildet kan jeg faktisk aldri huske og ha sett i filmen, la i hvertfall ikke merke til det, men det andre, som jeg presterte å se for seint, var kanskje litt vel åpenbart. For å være helt ærlig likte jeg ikke filmen stort, begynte å se den med høye forventninger, men endte opp med se-den-ferdig-for-å-ha-sett-den-instillinga. Hva er archive.org for en side? 5276624[/snapback] Det første bildet er fra begynnelsen, når alle er samlet, og kapteinen peker på masten, og to stykker som henger fra den dukker plutselig opp. Sweet effects. Archive.org er der man laster ned gamle filmer, free of charge, free of prison. Hovedsiden for filmer Så langt har jeg funnet følgende godsaker: Night of the Living Dead The Man who knew too much Steamboat Bill, Jr Battleship Potemkin Litt av hvert fra Charlie Chaplin Das Kabinett des Doktor Caligari Un Chien Andalou Lenke til kommentar
Njål Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Her kommer enda et bilde: Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Svarer La Grande illusion, under sterk tvil. Nope? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Svarer La Grande illusion, under sterk tvil. Nope? 5281925[/snapback] Det er riktig. Nope, mener jeg. :!: Men du er jo i og for seg inne på noe (men se på hustakene og noen av hodeplaggene). Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Filmen regnes gjerne som bindeleddet mellom tysk ekspresjonisme på 20-tallet og amerikansk film noir på 40-tallet og utover, og pionerte den tragiske antihelten fylt av motstridende følelser. Ble gjort en remake i USA allerede året etter (der regissøren prøvde å få destruert alle kopier av denne originalen) og igjen ca 10 år etter (som en musikal). Zaire: Hvem spiller åpenbart hovedrollen? Og ut fra siste bilde (og tidligere bilders arkitektur og hodebekledning), hvor foregår filmen? Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jean Gabin i filmen Pépé le Moko hvor han gjemmer seg i Algier's Casbah i Algeria Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jean Gabin i filmen Pépé le Moko hvor han gjemmer seg i Algier's Casbah i Algeria 5286354[/snapback] :!: :!: :!: :!: Stemmer på en prikk. Forøvrig, Looney Tunes'/Chuck Jones' figur Pépé le Pew (den franske skunken) er basert, ikke på Gabins rollefigur, men den tilsvarende rollefiguren i remaken Algiers fra året etter (1938). Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 heh ble ikke så mye tvil etter den siste posten din ny Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Nowhere To Hide (eller Injeong Sajeong Bol Geot Eobtda). Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Nowhere To Hide (eller Injeong Sajeong Bol Geot Eobtda). 5287457[/snapback] Jeg kan iallefall verifisere det Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Nowhere To Hide (eller Injeong Sajeong Bol Geot Eobtda). stemmer Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det der skuespilleren Min-sik Choi? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jumeogi unda? Maybe? Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 ..........Crying Fist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå