Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Nåja, den gikk på kino i norge og har blitt gitt ut på dvd her også. Den har selvsagt fått norsk tittel.

 

Beste film ved festivalen i Montreal, ble nominert til fem Felix-priser og vant for beste manus, ble nominert til ni franske Cesar-priser og var Oscar-kandidat.

 

Trenger dere enda flere hint ? :roll:

 

 

edit: leif

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett filmen, men det er mange herrens år siden. Må ærlig innrømme at jeg ikke kjente den igjen med det første. Det var hintene om den enorme mengden med nominasjonspriser som fikk klokkene til å ringe, iallfall en liten viberasjon oppstod.

 

Dette forumet er vel ikke så stort på annet enn velkjente, 'mainstream' filmer. Hvis du er interessert i noe mer enn dét, ta en tur innom Diskutér film. :)

 

Nytt bilde:

 

1aaa25.jpg

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Agh, alltid TOTALT ukjente filmer som bare ubergeekfilmfolka her har sett  :(

OK, seriøst? Hvem har ikke sett Pather Panchali? Bibhutibhushan Bandyopadhyay beste bok filmatisert! Her må det skjerpes, altså.

Seriøst, kan klappe meg selv på ryggen å si at den har jeg ikke sett. Kommer jeg til å se den, det kommer jeg til å gjøre når jeg klarer å uttale Bibhutibhushan Bandyopadhyay riktig. Det vil si ikke i løpet av dette århundret.

 

Er det meningen at folk skal ha hørt om den filmen? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Agh, alltid TOTALT ukjente filmer som bare ubergeekfilmfolka her har sett  :(

OK, seriøst? Hvem har ikke sett Pather Panchali? Bibhutibhushan Bandyopadhyay beste bok filmatisert! Her må det skjerpes, altså.

Seriøst, kan klappe meg selv på ryggen å si at den har jeg ikke sett. Kommer jeg til å se den, det kommer jeg til å gjøre når jeg klarer å uttale Bibhutibhushan Bandyopadhyay riktig. Det vil si ikke i løpet av dette århundret.

 

Er det meningen at folk skal ha hørt om den filmen? Jeg bare spør.

Satyajit Ray's Apu-trilogi (dette er første filmen) er nå faktisk rimelig kjent blant folk med en smak som går litt utenom siste tomhjerna Hollywood blockbuster. Om man ikke har sett trilogien (evt alle) skal man ikke ha vært mye interessert i film fra annen tid/sted enn Hollywood nå for å ha hørt om dem.

Lenke til kommentar
Agh, alltid TOTALT ukjente filmer som bare ubergeekfilmfolka her har sett  :(

OK, seriøst? Hvem har ikke sett Pather Panchali? Bibhutibhushan Bandyopadhyay beste bok filmatisert! Her må det skjerpes, altså.

Seriøst, kan klappe meg selv på ryggen å si at den har jeg ikke sett. Kommer jeg til å se den, det kommer jeg til å gjøre når jeg klarer å uttale Bibhutibhushan Bandyopadhyay riktig. Det vil si ikke i løpet av dette århundret.

 

Er det meningen at folk skal ha hørt om den filmen? Jeg bare spør.

Satyajit Ray's Apu-trilogi (dette er første filmen) er nå faktisk rimelig kjent blant folk med en smak som går litt utenom siste tomhjerna Hollywood blockbuster. Om man ikke har sett trilogien (evt alle) skal man ikke ha vært mye interessert i film fra annen tid/sted enn Hollywood nå for å ha hørt om dem.

Jeg vil vel si selv at jeg har en relativt bred film smak for å si det sånn. Men dette er nok en film jeg ikke ville ha tittet to ganger på hvis den sto i en butikk hylle. For å si det sånn hvis valget hadde stått mellom den siste filmen til Michael Bay og Satyajit Ray så hadde ikke valget hvert så veldig vanskelig i mine øyne.

 

Tomhjerna Hollywood blockbuster som du kaller det, here I come. PS! liker tomhjerna Hong Kong filmer også, har også tomhjerna engelske, franske og svenske filmer også. Og sikker fra flere land som lager tomhjerna filmer. Men ikke fra india, lager de tomhjerna filmer i india?

 

:hmm::D

Lenke til kommentar
For å si det sånn hvis valget hadde stått mellom den siste filmen til Michael Bay og Satyajit Ray så hadde ikke valget hvert så veldig vanskelig i mine øyne.

Helt enig, bortsett fra at jeg tror nok jeg ville valgt motsatt av deg. :p

 

lager de tomhjerna filmer i india?

Åh, ja, gjett om.

 

Nå var faktisk poenget mitt ikke at du eller andre på liv og død se Apu-trilogien, eller deler av den (eller lignende filmer), men at hvis du har en interesse for film som strkker seg noe lenger enn blockbusters og amerikansk film fra de siste 5-10 årene bør du ha hørt om dem.

Og det var det det var snakk om:

Seriøst, kan klappe meg selv på ryggen å si at den har jeg ikke sett. Kommer jeg til å se den, det kommer jeg til å gjøre når jeg klarer å uttale Bibhutibhushan Bandyopadhyay riktig. Det vil si ikke i løpet av dette århundret.

 

Er det meningen at folk skal ha hørt om den filmen? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Nå var faktisk poenget mitt ikke at du eller andre på liv og død se Apu-trilogien, eller deler av den (eller lignende filmer), men at hvis du har en interesse for film som strkker seg noe lenger enn blockbusters og amerikansk film fra de siste 5-10 årene bør du ha hørt om dem.

Hm, jeg mener at jeg har en interesse for film som strekker seg lenger enn blockbusters og amerikansk film fra de siste 5-10 årene, men jeg har aldri hørt om og kommer aldri til å høre om slike filmer.

Lenke til kommentar
Nå var faktisk poenget mitt ikke at du eller andre på liv og død se Apu-trilogien, eller deler av den (eller lignende filmer), men at hvis du har en interesse for film som strkker seg noe lenger enn blockbusters og amerikansk film fra de siste 5-10 årene bør du ha hørt om dem.

Hm, jeg mener at jeg har en interesse for film som strekker seg lenger enn blockbusters og amerikansk film fra de siste 5-10 årene, men jeg har aldri hørt om og kommer aldri til å høre om slike filmer.

Joda, en gang dukker de opp. Garantert !

 

Jeg har riktignok aldri jaktet på indiske klassikere, men jeg har da hørt om Apu-trilogien. Du tror bare det er sært og lite tilgjengelig fordi den ikke er vestlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...