anon_83104 Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 JohnMerrick skrev (Akkurat nå): The upside? Ikke sett den men bildene fikk meg til å tenke på den franske orignalen Intouchables. Stemmer det! Er sikkert en del lånte ideer i filmen, ja. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Ikke bare lånte ideer, men faktisk en remake av nevnte film. Ny film, over til noe litt annet: 1 Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Regisøren må vel kunne kalles en kult-regisør. Blandt annet har flere band tatt navn etter titler på filmene hans. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Det er vel ikke så mange som henger på denne tiden, og det er snart sengetid for meg også, så avslutter oppgaven om litt. Screenplay i filmen er skrevet av en kjent filmkritiker. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Beyond The Valley of the Dolls? Den har jeg ikke kjent til. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Stemmer, det er Beyond the Valley of the Dolls, av Russ Meyer og med Roger Ebert som medforfatter! Nå skal jeg ikke påstå å være noen ekspert på Russ Meyer, denne filmen røsket jeg med meg i en 5 for €15 deal en eller annen gang, men den går visst for å være hans nest beste, etter Faster pussycat, kill, kill, kill. Egentlig var jeg litt positivt overrasket over denne, den er i grunn ganske underholdene, men vi er jo da altså i exploitation-land. 2 Lenke til kommentar
""" Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Russ Meyer er helt topp, med Faster, Pussycat! Kill! Kill!, Motorpsycho og Beyond the Valley of the Dolls som hans beste. Faster, Pussycat! Kill! Kill! er noe av det absolutt tøffeste som er laget. Helt rå film. Vixen!, Supervixens og Cherry, Harry & Raquel! er også gode greier. Lenke til kommentar
MrPets Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Deschain skrev (10 timer siden): Call me by your name!!!! Er såpass sikker at jeg kjører ny: Dette var naturligvis korrekt 1 Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Den var vel enkel... Den orginale Planet of the Apes. 1 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 JohnMerrick skrev (48 minutter siden): Den var vel enkel... Den orginale Planet of the Apes. Det er så klart rett da også, JohnM. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Jeg har en samleboks med alle de gamle Planet of the Apes filmene, og denne scenen er brukt på front coveret. Nå sliter jeg litt med å komme på noen ny film, så da blir det en nødoppgave fra en film jeg så på tv for ikke så lenge siden: Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Spis, Drikk, Mann, Kvinne? Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Nei, men mat står sentralt i denne filmen. Annen nasjonalitet, dog. Filmen har lagt på NRK.no i lang siden før jul, men ser ut at den er blitt fjernet nå. Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 2 hours ago, JohnMerrick said: Jeg har en samleboks med alle de gamle Planet of the Apes filmene, og denne scenen er brukt på front coveret. Spenstig å ha tvisten på filmen trykket på coveret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå