ClarkGable Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Only the Lonely, med John Candy. 1 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Only the Lonely (1991) er helt rett. John Hughes produsert John Candy feel-good romantisk komedie, men da i regi av Chris Columbus, og der har ei flott gjeng med talenter foran kameraet, og tenkte at man kunne jo prøve seg med den, ettersom man er ganske svak for Ally Sheedy, og synes hun passet godt i hop med Candy her, i en film som visstnok var sterkt inspirert (nærmest ei moderne remake) av den klassiske Marty (1955) med Ernest Borgnine. Imponert over at du tok den såpass raskt, vel klart, kanskje du har sett filmen en del ganger? De fleste bildene man fant liggende på nettet var jo av typen mest oppblåste/svære bilder av ansiktene til skuespillerne, så prøvde å gå for et par som skulle (eller trodde da) være litt mer utfordrende. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) Den Ernest Bornine filmen, Marty har jeg iallefall lest om. At han leverte en minneverdig jobb, Men jeg har aldri sett den.Jeg skulle til å si jeg har sett ca. 4-5 Candy filmer, men en rask kikk øverst på google oversikten av hans filmer viser at jeg har sett 11, med Only the Lonely. Da tok jeg med at han har stemme på animasjonsfilmen, Heavy Metal. jeg var ikke klar over at han har stemme på den filmen. Ny oppgave. Dagens film for meg, men ikke første gjennomgang. Spoiler Heavy Metal var forøvrig en film jeg hadde hatt i bakhodet i noen år, før jeg fant ut hvilken film det var. Det var Southpark som hadde en scene, hvor Kenny hadde tatt hallosinogene stoffer, og tok en liten reise i et ganske kult animert landskap. Da jeg fant ut at det faktisk var fra en film, fikk jeg sett den, og senere også Fire And Ice. slenger med noen bilder, da det er i spoiler. den type animasjonfilmer er det jo ikke alt for mye av. Endret 13. august 2020 av ClarkGable 1 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Jeg skal ut et par timer. Så hvis noen tar den, er det bare å starte ny oppgave. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Britisk skrekk-eventyr thriller, The Company of Wolves (1984) Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) ClarkGable skrev (53 minutter siden): Den Ernest Bornine filmen, Marty har jeg iallefall lest om. At han leverte en minneverdig jobb, Men jeg har aldri sett den. Husker jeg ble tipset om den, nettopp etter å ha falt for Only the Lonely på det gamle IMDb forumet (savner de mange gode tipsene om lignende filmer der) og endte opp med å finne ei ny favoritt film med Marty. Utrolig rørende, velspilt og flott drama-romantisk film, der Borgnine virkelig fortjente sin Oscar. ClarkGable skrev (53 minutter siden): Heavy Metal var forøvrig en film jeg hadde hatt i bakhodet i noen år, før jeg fant ut hvilken film det var. Det var Southpark som hadde en scene, hvor Kenny hadde tatt hallosinogene stoffer, og tok en liten reise i et ganske kult animert landskap. Da jeg fant ut at det faktisk var fra en film, fikk jeg sett den, og senere også Fire And Ice. slenger med noen bilder, da det er i spoiler. den type animasjonfilmer er det jo ikke alt for mye av. Nei, typer som Ralph Bakshi og andre mer sleazy-rølpete voksen-animerte fantasi og eventyr filmer går det dessverre ikke for mye av lengre. Heavy Metal (1981) og den mye senere "oppfølger" Heavy Metal 2000 (2000) er begge verdt å ha i samlingen, selv om originalen er nok et par hakk foran. Fire and Ice likte jeg også, faktisk en av de i hop med Coonskin (1975) og Cool World (1992) jeg er mest glad i, selv om sistnevnte må vel sies å være ikke fullt på høyde på Bakshis tidligere utgivelser, så er den animerte verden, karakterene og all den heftige musikken av såpass høy kvalitet, for ikke å glemme Kim Basinger i animert utgave, så nei, det gjør at det går opp i opp for min del da. Om du er glad i animerte, gærne og meget artige voksen-tegnefilmer, så anbefales på det sterkeste å ta en titt på filmene til tegneren Picha, der spesielt: Spoiler er et must. Er glad i The Company of Wolves, spesielt dens gotiske og drømmelignende stil og var jo ei ganske så original og meget flott filmet eventyr for voksne, og byr jo også som så mange andre 80-talls varulv filmer, da på ei fin dose med mørk komedie. Endret 13. august 2020 av Frank.N.Steen Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) Miracle Mile. den har jeg hatt lyst til å poste selv. dette er vel ikke Sci Fi, men den faller jo litt inn i de samme gatene som en del postapocalypse filmer.dette er jo litt mere in the last hours, ala terminator 3. Det meste av filmen foregår vel på kafeen, eller i bil. After Hours er også en kul film, som gir noe av den samme feelingen, selv om handlingen er noe anderledes. Spoiler Da lurer jeg på om jeg skal ta en titt på The Big Bang, og Heavy Metal 2000. Jeg trodde faktisk at Heavy Metal var den eneste filmen. jeg begynte å se på Primal (Animation Series, 2019, men kom ikke ordentlig i gang. Handlingsmessig faller vel den litt unna de nevnte filmene, men animasjonen er kul. Endret 13. august 2020 av ClarkGable Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Tar sjansen på å starte en ny oppgave, er sikker på at det er Miracle Mile. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 (endret) Endret 14. august 2020 av ClarkGable Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 ClarkGable skrev (12 timer siden): Miracle Mile. den har jeg hatt lyst til å poste selv. dette er vel ikke Sci Fi, men den faller jo litt inn i de samme gatene som en del postapocalypse filmer.dette er jo litt mere in the last hours, ala terminator 3. Det meste av filmen foregår vel på kafeen, eller i bil. After Hours er også en kul film, som gir noe av den samme feelingen, selv om handlingen er noe anderledes. Mircale Mile (1988) er korrekt. Fikk et realt tordenvær slengt i fleisen i natt, og strømmen og alt sa takk for seg, så fikk ikke svart før i morgentimene, men så jo at riktig film var nevnt. Så filmen kun for et par å tilbake, og husker jeg ble tipset om den i forbindelse med 80-talls post-apokalyptiske filmer, utenom det vanlige, noe denne så absolutt må sies å være. Mer ei pre-apokalyptisk film, med romantikk, action, drama og mørk humor involvert og utrolig flott stemning og mange dyktige karakterskuespillere attpåtil. Synd regissøren ikke gjorde mer film, da enn denne og Cherry 2000 (1987), som jo også var innom samme type genre, men da noe mer lettere utgaven. Elsker hvordan galskapen etterhvert utvikler seg, der en ung mann (Anthony Edwards) har greid å forsove seg til ei date med en søt dame (Mare Winningham) og når han møter opp ved kafeen på Miracle Mile stripa ved midnatt, får han i stedet ei illevarslende telefonsamtale der var ment til en helt annen, og når det går opp for feil mottager at det er alvor i vente, så gjør han alt han kan for å opplyse sine medmennesker om hva som er ferd med å skje, men ingen ser ut til å se bry seg. Men når folk begynner å innse at det er noe i advarslene, ser man jo hvor ulikt mennesker reagerer på dårlig (meget dårlig sådan) nytt, og det er noe fascinerende med hvordan filmen viser til hva enkelte ønsker å gjøre eller kaste bort de siste timene av sitt liv på. Hvor noen klikker fullstendig og forsøker å drepe hverandre, mens andre velger og kaste seg på tredemølla for å forbrenne ekstra mange kalorier før dommedag og nei, herlig liten filmperle som jeg er veldig glad man endte opp med. ClarkGable skrev (12 timer siden): Jeg trodde faktisk at Heavy Metal var den eneste filmen Samme her, helt til jeg fant ei dobbel-DVD utgave, med begge filmene og til min hyggelige overraskelse så likte jeg godt den andre også, hvor blant andre Julie Strain, Billy Idol og Michael Ironside medvirker, og visstnok ei som fikk kjørt seg hardt av kritikerne når den kom ut, men slik har sjeldent påvirket min oppfatning, som var langt mer positiv. Angående Ralph Bakshi og voksen-animasjon, har du sett tv-serien (var vel ei heller kortlivet, på knappe 5-6 epsioder oppunder 20-25 minutter av gangen) der kom ut i 1997, og gikk under navnet Spicy City? Har aldri sett den selv, men episodene virker å være lastet opp på Youtube, og virker som ei spennende tv-serie der fanger opp den dampende, mystiske og sleazy sjarmen til Bakshis animerte og ville verden. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Tilbake til oppgaven, med det siste bildet er det jo umulig å ikke tenke på Singing in the rain. Men nå er ikke jeg så veldig vel bevandret i disse Hollywood musikalene, så hvis det var ment som en finte, så gikk jeg rett på ? Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 (endret) Ingen finte. Singin in the Rain er rett. Malcolm McDowell improviserte en scene i filmen A Clockwork Orange, da han sang en del av Singin In the Rain, under en voldscene. Endret 14. august 2020 av ClarkGable Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Frank.N.Steen skrev (3 timer siden): Angående Ralph Bakshi og voksen-animasjon, har du sett tv-serien (var vel ei heller kortlivet, på knappe 5-6 epsioder oppunder 20-25 minutter av gangen) der kom ut i 1997, og gikk under navnet Spicy City? Nei. Det ser interessant ut. Jeg fikk da sett The Big Bang i går, som lå i 8 deler på youtube. Det var bra film. Heavy Metal 2000 lå på Itunes, så lastet den ned. Men pga avspillingsproblemer fikk jeg ikke sett den. 1 Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Ja, Singing in the rain har vel blitt både parodiert og referert til så det holder, til den grad at man kjenner den igjen uten å engang ha sett den. Jeg er litt i beit for filmer å lage oppgave av akkurat nå, har gravd litt i noen esker gamle DVD'er og har funnet noen filmer jeg ønsker å se opp igjen før jeg lager oppgaver på dem. I mellomtiden får vi kjøre denne, den har sikkert vært postet før og burde gå unna kjapt: Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 ClarkGable skrev (1 time siden): Nei. Det ser interessant ut. Jeg fikk da sett The Big Bang i går, som lå i 8 deler på youtube. Det var bra film. Hyggelig at den falt i smak, kan også anbefale to andre voksen-animerte filmer fra samme skaper, Tarzoon, Shame of the Jungle (1975) og The Missing Link (1980), der begge ligger ute på Youtube, men enkelte ganger i ulike titler/navn. Tror både John Belushi og Bill Murray har lånt bort stemmer i disse filmene, men er kanskje flere versjoner lastet opp, men har selv alle filmene på DVD, og der det nå hvert fall amerikanske skuespillere/stemmer på alle utgavene. 1 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Frank.N.Steen skrev (57 minutter siden): Hyggelig at den falt i smak, kan også anbefale to andre voksen-animerte filmer fra samme skaper, Tarzoon, Shame of the Jungle (1975) og The Missing Link (1980), der begge ligger ute på Youtube, men enkelte ganger i ulike titler/navn. Endte også opp med å se Meet The Feebles, som da er noe annet en animasjon, men en som falt veldig i smak. Masse likandes karakterer. Spoiler Har selv kommet over noe ålreit animasjonsfilmer i det siste. Karel Zeman, The Fabulous Baron Munchausen, som er blandet live action med diverse animasjonstiler. Å Allegro non Troppo, som er en italiensk film, som var en parodi på Disney sin Fantasia. Men dette blir da helt noe annet igjen. Men alltid ålreit å få med noe nytt: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå