Labraxas Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Margaret? Bra film! Margaret, bra film! Et karakterportrett av de helt sjeldne. En ambisiøs film som fengslet meg totalt i hele dens over tre timer lange spilletid, på tross (/ som følge) av at Lonergan har gjort mengder med uvanlige og interessante grep i regien, som stadig tar oss ut av den oppslukende reisen vi tar sammen med unge Lisa. Til de som ikke har sett den: Se den! Dette er en film som typisk har vist seg å være en film som enten treffer godt, eller bommer stygt hos tilskueren, en såkalt elsk/hat-film. Men ta sjansen, for om den treffer er nok sjansen stor for at dette blir en gripende affære. EDIT: La til quote, skrev om noe. Endret 2. januar 2013 av Labraxas Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 regner med at den er amerikansk. 90 tallet? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Amerikansk er riktig. Nei, den er ikke fra 90-tallet men regissøren slo gjennom på 90-tallet. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Er det Palindromes av Todd Solondz? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Burde jeg se den? Likte Happiness veldig godt, men har ikke likt de andre filmene til Solondz like mye. NY OPPGAVE: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg mener nylig å ha sett mannen med den grønne T-skjorta i bakomfilmen til Dardenne-brødrenes La promesse, er dette L'enfant? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg mener nylig å ha sett mannen med den grønne T-skjorta i bakomfilmen til Dardenne-brødrenes La promesse, er dette L'enfant? L'enfant er korrekt! Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Da lurer jeg på om noen kan fortelle meg hva dette er for noe? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Ser veldig ut som (tvillingbroren til) De Niro anno 1970-75. Endret 8. januar 2013 av CypheroN Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 De Niro? Og jeg som satt her og syntes han var så voldsomt lik en ung Pacino. Flere bilder: Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ingen som har noen tanker om hva dette kan være for noe? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Burde jeg se den? Likte Happiness veldig godt, men har ikke likt de andre filmene til Solondz like mye. Happiness er foreløpig den eneste som virkelig er fantastisk. Welcome to the Dollhouse er solid og en klar andreplass. Palindromes er som en del av de andre filmene hans; litt ujevn, men den har noen veldig severdige scener. Ny quiz: er den tysk fra 80-tallet? Endret 8. januar 2013 av tjalla 1 Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Sorry borry, hverken eller. Men hvis vi ser for oss at vi begynte i Norge anno 2013, så er vi nå nærmere på ett av de to punktene, mens vi da er litt lenger unna på det andre. Flere bilder hjelper kanskje muligens: Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Endret 8. januar 2013 av Labraxas Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er det ingen som har lyst til å prøve seg? Enten på prod.år/-land eller tittel? Dette er den andre filmen til en regissør som må kunne kalles meget kjent. En film som fulgte opp hans første og ganske så suksessfulle førstefilm, en film som virkelig ble den vanskelige nummer-to-filmen i det at den ble svært dårlig mottatt og ble resultat i at regissøren ikke lagde en annen langfilm på 25 år. Flere bilder er najs! Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ingen? Ut ifra gitte hint burde det være fult mulig å gjøre en velkvallifisert gjetning her, i og for seg på tittel, men da spesielt på prod.år/-land? Dette er nok ikke en film som er for et mesterverk å regne, men filmens visuelle kvalliteter er på høyt nivå, noe jeg da håper jeg til en viss grad har klart å formidle gjennom de mange bilder. Og flere skal det bli: Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå