Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dårlig med oppdateringer fra min side her. Så får å bøte på det så skal dere, i tillegg til noen gode bilder av vår hovedrolle, få et godt skriftlig hint:

 

For selv om denne filmen ikke har vunnet noen Oscar-statuett, så deler denne filmen tittel med en legendarisk film innen Oscar-utdelingens lange historie. Men for å presisere, så er det vår films engelske/internasjonale tittel, som er lik tittelen til Oscar-vinneren.

 

Bilder:

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-49363000-1349889645_thumb.png

 

post-93527-0-05160600-1349889708_thumb.png

 

post-93527-0-14336800-1349889734_thumb.png

Lenke til kommentar

Nope, denne er nok ikke norsk.

Jeg har vel allerede røpet at denne ikke er engelskspråklig, men jeg kan også legge til at den er blant den store gruppen jeg kan kalle fremmedspråklige filmer (jeg er ikke spesielt språkkyndig).

Men fortsett å gjette på land og produksjonsår, så blir det fort blink!

 

Flere bilder hjelper kanskje:

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-58185000-1349905722_thumb.png

 

post-93527-0-31400300-1349905753_thumb.png

 

post-93527-0-13123300-1349905785_thumb.png

 

post-93527-0-86355700-1349905825_thumb.png

Lenke til kommentar

Ei dame i et fly. Er filmen fra 1950-tallet? Siden den er i sort-hvitt. Den ser ikke så utrolig gammel ut.

 

Var litt heldig her, med google:

Wings (Krylya), Ukrainian-born filmmaker Larisa Shepitko’s second feature, is a lyrical movie set in the early-1960s about Nadezhda Petrukhina (Maya Bulgakova), a former Russian fighter pilot and decorated World War II hero.

Petrukhina’s flying career was cut short by injury and she is now a trade school headmistress in a Russian provincial town. She is single, remains in love with a fellow fighter pilot killed in the war, and still yearns for her years as a pilot.

Determined to maintain high standards at the school, Petrukhina appears cold and unapproachable but is uncomfortable in her role as school disciplinarian. She has few close friends and the relationship with her daughter and only child Tanya is strained. Tanya is somewhat embarrassed about her mother and rarely visits her or invites her home.

 

Setter også denne gangen åpent for alle til å lage ny oppgave.

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

Your Google-skills serves you well! For det var så absolutt Larisa Shepitkos film Wings a.k.a. Krylya fra 1966 vi skulle frem til. Så da var det Wings fra 1927 som er filmens Oscar-vinnende navnesøster, den aller første filmen som mottok Oscar for "beste film".

 

På forrige rundes vinner sin oppfordring er oppgaven nå fri, så da gjelder det å være kjapp, får her er det 'førstemann til mølla'-prinsippet som gjelder.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Det ser ikke ut til at filmen er med her: http://en.wikipedia....t_films_of_1966

"Soviet films of 1966." Nederst på sida står det en lenke; "Soviet films of 1966 at the Internet Movie Database". Men prøver man linken, får man opp en mengde med amerikanske filmer (hovedsakelig Star Trek).

Men selve oppgaven på diskusjon.no er jo løst.

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

Den er tydeligvis ikke nevnt i den wikipedia-artikkelen der nei. Og i linken til IMDb ser det ut til at 'Soviet' har ramlet ut av rekken med søkerkriterier.

Men la det ikke være noe tvil om at denne filmen eksisterer, jeg har filmen som en del av en Criterion Eclipse-series double-feature av regissør Larisa Shepitko [Linky].

Og bare så folk ikke skal være i tvil her: Oppgaven er løst, og oppgaven er fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...