Labraxas Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) <FORTSETTER FRA FORRIGE SIDE Nei denne filmen er ikke med i den boken. Men regissøren bak denne filmen er veldig godt representert i boken, halvparten av regissørens, totalt 10, filmer er tatt med blant de 100 (eller 101 som det egentlig er). Her er et bilde til, det bildet i filmen som vel kanskje minner mest om kover-arten: Trykk på bildet for å vise det i sin fulle størrelse: EDIT: La til pil til forrige side. Endret 24. januar 2012 av Labraxas Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Det er tre regissører som peker seg ut med mange filmer i den boken, alle aktive filmskapere på 50-tallet, men vår regissør laget kun filmer i dette tiåret. Vi skal altså til en av de virkelig store regissørene i norsk filmhistorie. En regissør som hadde blitt 100 år, i fjord. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Litt i tvil siden boken tar med 6 av regissørens 10 filmer. Men er det Edith Carlmar vi skal fram til og filmen Skadeskutt? Også litt i tvil da jeg trodde Døden er et kjærtegn var fra 1949. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Så sannelig, her har jeg vist kommet med delvis gale opplysninger både en og to ganger ja, beklager den. Årsaken til begge blemmene stammer fra IMDb, der Døden er et kjærtegn er ført opp som en film fra 1950, noe som ledet til min antagelse om at Edith kun laget filmer på 50-tallet, noe som igjen sørget for at jeg kun bladde igjennom de sidene i boken som tar for seg dette tiåret, for å se hvilke av filmene hennes som var tatt med. IMDb-argumentet er kanskje ikke helt vanntett, siden Ung flukt der er oppført som fra 1960, men likefullt, det var IMDb som ledet meg til å gå på limpinnen. Så da er faktisk 6 av totalt 10 filmer regissert av norsk films førstedame tatt med i boken, imponerende. Men du klarte å se forbi mine feilaktige opplysninger, sa da har vel ingen stor skade skjedd. For ditt forslag om Skadeskutt satt som, ja, et skudd. Din tur. EDIT: Skadeskutt er nok forresten ikke den beste filmen jeg har sett av Ediths. Men totalt sett er den både humoristisk, og også litt tragisk, den sjonglerer disse to elementene på en underfundig måte. Filmen har også en del gode øyeblikk underveis. Filmen er nok ikke for helstøpt å regne, men verdt titten. Endret 24. januar 2012 av Labraxas Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Ja, det er lett å bli smått forvirret av alle de forskjellige årstallene. Tok sjangsen på at det for en gangs skyld var du som surret, og ikke meg selv, hehe. Ny oppgave forresten, har vært mye vekke fra nettet derfor så sent. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, er det Son of Rambow eller? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hva er så dette? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) USA, 2002-2007? edit: selvfølgelig... tenkte et lite øyeblikk at det var en Jason Bourne film. Endret 28. januar 2012 av thesinner Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 The American?Hei, hyggelig at du stikker innom en tur. The American er helt korrekt. Forøvrig en film jeg likte veldig godt. Så da er det din tur JacEr. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg har ikke sett filmen, dette er råkjangsing, men Pina, er det den? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Ikke Pina Endret 28. januar 2012 av JacEr Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Filmen har mange noenlunde kjente skuespillere som er velkjent for de som er middels filminteressert, i tillegg til minst en A-kjendis. Filmen er relativt ny. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Dette er vel The Adjustment Bureau? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har kun mobilnett for øyeblikket så fri oppgave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå