Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver av dere har én påstand rett, og én feil, så sammen er dere dynamitt.

En litt sparsommelig bekreftelse der, altså. Men jeg håper på å veie det opp med å informere om at sangen jeg linket til over her faktisk er et veldig godt hint.

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-97630000-1326062346_thumb.jpg

 

post-93527-0-72975700-1326062356_thumb.jpg

 

post-93527-0-98859700-1326062368_thumb.jpg

 

post-93527-0-17792400-1326062379_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Markens grøde er helt korrekt ja.

Det er jo en del filmer inne på den DVD Profileren, og dårlig med søkefunksjon, så jeg tipper det er annet som har fått han Jonas til å tenke i riktige baner. Kanskje var det hintet om Dire Straits Telegraph Road som gav utslag? For Knut Hamsuns Markens grøde sies å ha vært en sterk inspirasjonskilde til den låta.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

@BreezerBoyToy: Nei, faktisk ikke. Hehe

 

Har bare lagt merke til at Labraxas har brukt en del norske filmer i det siste og følte naturen virket mer norsk enn svensk. Så da bladde jeg febrilskt gjennom boken 100 norske filmer man må se for å finne alle filmene fra 20-tallet, kikket på bildene samt kjørte et kjapt google bildesøk og fant da ut at Markens grøde var den heteste kandidaten.

Når vi først er inne på natur, har filmen mange scener med den flotte naturen slik det ser ut til?

 

Får dessverre ikke lastet opp bilder, da telenor tydeligvis ikke prioriterer feilen på linjen her. Så fri oppgave.

 

edit. fikk dessverre ikke hørt sangen, glemte det helt bort.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Ja filmen ble faktisk filmet helt oppe i Mo i Rana, og der er det mye flott natur, noe som virkelig setter sitt preg på en del av filmens scenene ja.

 

Edit: Filmen er forresten en god film fra den tidlige filmhistorie. Den har en bra historie, og er godt gjennomført. Den har nok noen utilsiktede komiske elementer, men det er bare kos.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Ikke dårlig BreezerBoy, men da må du vel ha hatt litt flaks, eventuelt ha hatt en ganske grei formening om hva du lette etter? Men jeg vil uansett ikke si at det er juks å benytte seg av f.eks. ens DVD Profiler. Sånn jeg skjønner det kan vel ikke den brukes til stort annet enn å bekrefte allerede sterke antagelser?

 

Ble et par innlegg utenfor oppgave her nå. Jeg skulle gjerne ha kommet med en, men jeg har overhode ikke tid nå.

Men det er vel forhåpentligvis ikke lenge før noen plukker opp denne freebies-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...