Labraxas Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) <FORTSETTER FRA FORRIGE SIDE Jepp, ja, Skandinavia ja ... Litt passende musikk mens dere grubler: http://open.spotify.com/track/3KfzZp1fZBX0NtJ7o0B3Ws Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Endret 8. januar 2012 av Labraxas Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hver av dere har én påstand rett, og én feil, så sammen er dere dynamitt. En litt sparsommelig bekreftelse der, altså. Men jeg håper på å veie det opp med å informere om at sangen jeg linket til over her faktisk er et veldig godt hint. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Kan det være Norge og 20-tallet og filmen Markens grøde? Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Kan det være Norge og 20-tallet og filmen Markens grøde? Vært på DVDprofileren til Labraxas nå a? hehe Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Markens grøde er helt korrekt ja. Det er jo en del filmer inne på den DVD Profileren, og dårlig med søkefunksjon, så jeg tipper det er annet som har fått han Jonas til å tenke i riktige baner. Kanskje var det hintet om Dire Straits Telegraph Road som gav utslag? For Knut Hamsuns Markens grøde sies å ha vært en sterk inspirasjonskilde til den låta. Endret 9. januar 2012 av Labraxas Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) @BreezerBoyToy: Nei, faktisk ikke. Hehe Har bare lagt merke til at Labraxas har brukt en del norske filmer i det siste og følte naturen virket mer norsk enn svensk. Så da bladde jeg febrilskt gjennom boken 100 norske filmer man må se for å finne alle filmene fra 20-tallet, kikket på bildene samt kjørte et kjapt google bildesøk og fant da ut at Markens grøde var den heteste kandidaten. Når vi først er inne på natur, har filmen mange scener med den flotte naturen slik det ser ut til? Får dessverre ikke lastet opp bilder, da telenor tydeligvis ikke prioriterer feilen på linjen her. Så fri oppgave. edit. fikk dessverre ikke hørt sangen, glemte det helt bort. Endret 9. januar 2012 av Jonas2k Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ja filmen ble faktisk filmet helt oppe i Mo i Rana, og der er det mye flott natur, noe som virkelig setter sitt preg på en del av filmens scenene ja. Edit: Filmen er forresten en god film fra den tidlige filmhistorie. Den har en bra historie, og er godt gjennomført. Den har nok noen utilsiktede komiske elementer, men det er bare kos. Endret 9. januar 2012 av Labraxas Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Brukte 30 sekunder på å finne svaret utifra å sjekke dvdprofileren. Men følte det ble juks. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ikke dårlig BreezerBoy, men da må du vel ha hatt litt flaks, eventuelt ha hatt en ganske grei formening om hva du lette etter? Men jeg vil uansett ikke si at det er juks å benytte seg av f.eks. ens DVD Profiler. Sånn jeg skjønner det kan vel ikke den brukes til stort annet enn å bekrefte allerede sterke antagelser? Ble et par innlegg utenfor oppgave her nå. Jeg skulle gjerne ha kommet med en, men jeg har overhode ikke tid nå. Men det er vel forhåpentligvis ikke lenge før noen plukker opp denne freebies-en. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Neue Aufgaben! Endret 9. januar 2012 av thadon Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Er ikke Notre Jour Viendra? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Niks. Beklager sein oppdatering. Møte på jobben. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Riktig verdensdel i alle fall. Filmens årstall liggjer også relativt nærme. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Europa, seinere 2000. Kom igjen da! Endret 11. januar 2012 av thadon Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg føler ikke at jeg har så mye å gå på her, men skal vi til Danmark anno dette tiåret? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ikkje Danmark. Hadde du spurt meg før 1874 så kunne eg ha svara "tja". Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Er det da Borgríki vi skal frem til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå