toro6 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Slenger opp et bilde til før jeg returnerer til arbeidet. Lenke til kommentar
Sammy Jankis Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det siste blidet ser jo ut som en svensk film jeg har sett, men vill ikke svare før du sier om den er svensk eller ikke Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Filmen er nok ikke svensk, men så ille langt ifra er du heller ikke. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Er det Varg Veum - Bitre blomster? Spesielt dette bildet minte meg om den: Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Festlig nok husker jeg ikke helt hvilken Veum film jeg plukket ut, men jo jeg mener det er riktig. EDIT: Og det var selvfølgelig helt riktig. Endret 2. desember 2011 av toro3 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Space is the Place Edit: På en annen side...Får ikke det helt til å stemme. Kjent virket det i alle fall. Edit2: Lucifer Rising? Endret 2. desember 2011 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Var ikke den beste kopien du hadde fått tak i. Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jack Nicholson seff, ser ut om det er fra 70-tallet?? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Ikke noe dumt forslag det. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Tommay! Angående Ken Russel (R.I.P): har du sett noe annet av han, som evt. kan være å anbefale? Lenge siden jeg har sett filmen men jeg glemmer ikke Acid queen-scenen i en ellers ujevn film. Jack Nicholsons synging konkurrerer nok med Pierce Brosnan i Mamma Mia hva angår kleinhet. http://www.youtube.com/watch?v=LSBJlTmojRM Neste film: Endret 3. desember 2011 av tjalla Lenke til kommentar
afirm Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Er det frå Cinema Paradiso? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Angående Ken Russel (R.I.P): har du sett noe annet av han, som evt. kan være å anbefale? Lenge siden jeg har sett filmen men jeg glemmer ikke Acid queen-scenen i en ellers ujevn film. Jack Nicholsons synging konkurrerer nok med Pierce Brosnan i Mamma Mia hva angår kleinhet. Hehe, tja. Nicholson tar seg vel godt ut i forhold til Oliver Reed i denne filmen. Jeg går ut i fra at Tommy er den eneste Ken Russell-filmen du har sett? Mine favoritter er The Devils og Lisztomania. The Devils regnes av de fleste som hans mesterverk, og jeg må si meg enig der. Lisztomania er...vel...noe litt annet. Det er en av Ken Russells biografifilmer, men som er både villere og mer campy enn Tommy. Jeg elsker det, men kan forstå at det ikke er for alle. Men hvis du vil ha en villere, mer fantasifull Tommy-lignende film (uten den kjipe syngingen), er dette veien å gå. Hvis du derimot vil ha noe litt mindre campy (men mye futt i), kan du heller se The Music Lovers og/eller Mahler. Ville også fått med meg Altered States og The Boy Friend. Ken Russell var ofte ganske kontroversiell, og det virker som The Devils vekker harme enda (40 år etter at den ble sluppet). Warner (som eier rettighetene til filmen) har vært svært vanskelig når det gjelder å gi ut filmen, og de få DVD-utgivelsene som finnes er klipt ned ganske mye. BFI slipper snart en ny og lengre utgave, men de ble nektet å gi ut en komplett versjon. Enda mangler et par nøkkelscener som ble regnet som svært kontroversielle. Det finnes derimot noen uoffisielle versjoner hvor en av disse scene er satt inn igjen. Hvis du vil se filmen anbefaler jeg å vente til BFI slipper sin utgave, eller se denne uoffisielle versjonen (hvor du må ofre litt på kvaliteten). Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Ja, har kun sett Tommy men jeg har veldig sansen for det visuelle i filmen, noe jeg vet også er gjeldende for hans andre filmer. Har merket meg titlene du anbefaler. Hjertlig! Endret 3. desember 2011 av tjalla Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Har glemt bort hele greia. Svaret er Cat O' Nine Tails. Tråden er up for grabs. Endret 5. desember 2011 av tjalla Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Siden ingen vil ta over pinnen får vi prøve igjen. Ny film! Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg tenkte først Australia, men dette er kanskje heller fra vest i USA? Lenke til kommentar
akselme Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Heavenly creatures av Peter Jackson? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå