Valeit Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Det er selvfølgelig helt riktig. Over til deg igjen. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Michael Hanekes 1997-versjon av filmen sin Funny Games? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg kan jo legge ut noen bilder av filmen jeg så nå istad jeg da. Hva heter så den? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
internaut Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Go' gammel norsk bygdefilm? Fante-Anne? Endret 26. november 2011 av internaut Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Tror nok heller at det er Tancred Ibsen klassikeren Fant. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Se der du, der rakk jaggu gi meg riktig svar å ramle inn før jeg fikk respondert på forslaget ditt internaut. For Wacom her har helt rett i at vi skal til Henrik Ibsens barnebarn, og Fant. Så da ble det din tur Wacom. Dette er absolutt en film å anbefale, et sjeldent godt portrett av en anti-helt i Alfred Maurstad sin skikkelse her. Sonja Wigert i rollen som unge Josefa er også meget god. Jeg hadde jo gjort klar bilder og greier da riktig svar kom, så her har dere bildene, som en bonus. Fant (Tancred Ibsen, 1937) Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Helt enig at det er en film å anbefale. Min personlige favoritt fra Tancred Ibsen er dog Den Hemmelighetsfulle Leiligheten. Skulle gjerne ha forsatt i gullalderen for film i Norge, men har desverre ingen liggende klart så her er en ny oppgave: Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Reinmoren? (Trekker meg ut herfra.) Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Reinmoren er nok en ukjent film for min del. Vi forsetter med to nye bilder. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kan det være Jørgen + Anne = sant? Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) EDIT: Var midt i ett nytt inlegg, men Tjalla har helt rett. En koselig film forøvrig. Endret 26. november 2011 av Wacom Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Judy Garland, i Meet Me in St. Louis? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Judy Garland, i Meet Me in St. Louis? Dingading. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Da tar jeg nok en gang og legger ut bilder fra en film jeg nettopp har sett. Så hva heter denne? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg prøøøver meg på Third Man selv om jeg er rimelig sikker på at det ikke er det. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jo, du har rett i at det ikke er den, men med forslaget om The Third Man er du farlig nære. Faktisk enda mye nærere enn at denne filmen har samme produksjonsland, og nesten samme produksjonsår som The Third Man. Tampen brenner, flere bilder: Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Her på internettet er det vel sånn at interesse gjerne måles med antall klikk. Så ut ifra dette virker det som at det var dårlig med interesse for den forrige bildeserien min. Jeg trodde jo at riktig svar lå rett rundt hjørnet jeg, siden tjalla sitt forslag som nevn var veldig nære. Men det hjelper jo ikke å være aldri så nærme målstreken, om det ikke er noen som løper inn den siste distansen til mål. Så, hva mer enn produksjons land og tilnærmet produksjonsår har denne filmen til felles med The Third Man mon tro? Er disse bildene mer interessante? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå