Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne filmen ble den siste filmen til en nå avdød regissør. En nær legendarisk regissør som faktisk begynte å lage film så tidlig som på 1920-tallet.

Denne filmen er produsert i et annet land enn regissørens fødeland.

Jeg regner med at det er en del av dere som har sett mannen med ansiktsbehåringen, og jenta med det skarpe blikket tidligere. Skuespilleren som spiller mannen er født i samme land som filmens regissør. Han har jo et ganske så karakteristisk utseende, og stikker seg ut i alle filmer han er med i. Og jenta bør dere kjenne igjen, om ikke av andre grunner, så i det minste, kun for hennes øyne.

EDIT: Hvis det skulle være noen tvil om hvilke av mennene med ansiktbehåring det er sakk om, er det selvsakt han som gått igjen i 70 prosent av bildene.

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-23687000-1320578572_thumb.jpg

post-93527-0-47501300-1320578581_thumb.jpg

post-93527-0-42834800-1320578590_thumb.jpg

post-93527-0-26624800-1320578600_thumb.jpg

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Det skal vi, for regissøren lagde faktisk film over så mange som seks tiår.

Og for å gjøre det litt enklere kan jeg meddele at det er et, ikke så veldig godt skjult, hint til hvor du har sett jenta tidligere, i den forrige posten min.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Vi skal ikke til første halvdelen av tiåret nei. Og regissøren er ikke fra Nord-Amerika, han er europeisk, men han har laget en del filmer i Syd-Amerika på sitt morsmål, også har han.

Filmen er produsert i Europa ja. Men jeg ser at jeg har blingset litt, da denne filmen er oppført med to europeiske produksjonsland på IMDb, og det ene av disse er faktisk landet der regissøren, og også hovedrolleinnehaveren er født. Så jeg beklager feilinformasjonen vedrørende dette.

Jeg fant ikke, blant de du har checket på iCheck Jonas, de filmene det er størst sjanse for at du har sett av de to mest kjente skuespillerne. Men jeg må bare anta at du har sett filmen med jenta for det. Siden den filmen er en del av en meget kjent filmserie, en filmserie det ble vist en årlig kavalkade med på TV3.

Det er mulig bildene virker som en salig røre av mye forskjellig. Noe som ikke er så rart, da det er en ganske så surrealistisk affære det er snakk om her.

For å dra tidenes underdrivelse, så er ikke dette med surrealisme noe denne regissøren er helt ukjent med.

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-69585500-1320602298_thumb.jpg

post-93527-0-27444500-1320602307_thumb.jpg

post-93527-0-00323700-1320602317_thumb.jpg

post-93527-0-55474500-1320602289_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bommet ganske greit der ja. Det kan godt stemme at jeg ikke har sett henne i noen filmer, men temmelig sikker på at jeg har sett ansiktet en gang eller to før.

Surrealisme, der ga du meg et hint som gjør at jeg tror jeg har funnet løsningen.

Regissøren er Luis Buñuel, som forøvrig er født i Spania og står bak den meget kjente surrealistiske filmen Un chien andalou. Og filmen vil skal fram til, har produksjonslandene Frankrike og Spania.

Mannen som går igjen i mange av bildene er Fernando Rey, og damen er Carole Bouquet. Og hintet med øynene, var vel fordi hun spilte i James Bond filmen For Your Eyes Only?

Og selve filmen vi skal fram til er vel Cet obscur objet du désir?

Og er det rett, så må jeg jo bare spørre om filmen lever opp til sitt gode snitt på imdb?

Lenke til kommentar

Meget godt resonert, for her stemmer alt på en prikk.

Hintet med øynene hennes var absolutt rettet til James Bond filmen som på norsk heter Kun for dine øyne ja. Men den jenta har virkelig et ganske så spesielt blikk.

Jeg likte filmen, om enn kanskje ikke fult så godt som snittet av IMDb-brukerene. Jeg opfattet filmen som noe flat. Men filmen har et meget sterkt kort i grepet med å la to forskjellige skuespillerinner portretere samme jente i filmen, dette bruker filmen til å skape ganske så spesiell stemninger underveis. Man få tidvis også en del sympati med den ganske så usympatiske hovedrollen.

EDIT: La til noe.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Hørtes litt interessant ut det der, må se om den er tilgjengelig på enkelte studentvenlige plasser. Tenkte faktisk ikke over hvor likt det var på den norske tittelen, artig gjort.

Nå over til noe mer mainstreamt.

post-163913-0-01943100-1320609683_thumb.png

post-163913-0-50421900-1320609694_thumb.png

post-163913-0-20367600-1320609731_thumb.png

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...