Hrundi V. Bakshi Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Vel, vi har kommet frem til at Frankrike er ett av produksjonslandene (den er oppført med 2 land til). Det snakkes fransk, og filmen stammer nok fra syttitallet en gang... Regissøren er forøvrig ikke en innfødt froskespiser Den informasjonen + disse to bildene burde gjøre det mye lettere. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ting tyder etterhvert på at dette er L'important c'est d'aimer a.k.a. That Most Important Thing: Love. Jeg har, når sant skal sies, ikke sett denne filmen, er den bra? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Det er Andrzej Zulawski's L'important c'est d'aimer, aka That Most Important Thing: Love. Hadde ingen tatt den nå, så hadde neste bilde vært med Klaus Kinski... Jeg vil nok si at denne filmen er en av hans 3 beste filmer (de to andre er Trzecia czesc nocy og Possession). edit; hvis det ikke kom klart frem, så er filmen bra! Endret 22. august 2011 av Hrundi V. Bakshi Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg har ikke sett noen av filmene hans, men jeg har jo hørt at filmen hans Possession har vært nevnt i ulike sammenhenger. And now, for something completely different. Hva heter'n? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Neida, bare tulla, dette er ikke en ren svart/hvit-film. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Noen bilder, her på morgenkvisten. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Svarte pantere...? Endret 23. august 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Stemmer stemmer. Rent filmatisk sett, ikke verst. Men jeg følte filmen som litt for selvhøytidelig. Uansett, din tur. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Der Name der Rose tenker jeg. En film jeg har vært veldig av og på i min lysten på å få sett, er den bra eller? Edit: rettet opp en typo. Endret 23. august 2011 av Labraxas Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ser ut som Christian Slater. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Google bekrefter, så da fortsetter jeg bare jeg. Men jeg er fortsatt veldig interessert i om The Name of the Rose er å anbefale tjalla, så du må gjerne komme tilbake i tråden her med det. Dette kan jo, for å unngå OT-stempelet, kombineres med dine tanker om hva for en film jeg her legger ut bilder ifra. Så folkens, hva er dette for noe? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Sjansene for at jeg har rett er små, men det nederste bildet fikk meg til å tenke Cléo de 5 à 7 Name of the Rose OT-prat: Begynner å bli noen år siden jeg så den, men det var en del kult i Name of the Rose. Den var ganske så stemningsfull med bra foto, bra set-design, creepy musikk av Horner og noen skikkelig ekle karakterer. Filmen bryter på mange måter med det rene inntrykket en gjerne har av klostre - skittent, perverst og forrædersk. Langt fra feilfri, men den har som nevnt noen gode ting ved seg. Om den er verdt å se? Vil egentlig si det. http://www.youtube.com/watch?v=8kqTv9U4LlQ Regner ellers med at du kjenner igjen denne fyrn?! Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Mange takk for innspillet om Name of the Rose tjalla, min lysten på å se filmen fikk en seriøs oppsving av beskrivelsen din, høres absolutt ut som en film jeg kan like. Nei dette er ikke Cléo de 5 à 7, og den har jeg heller ikke sett, på tross av det at jeg har hatt lyst til det en god stund nå. Jeg har et håp om at den kanskje kan bli sluppet på Blu-ray i en overskuelig fremtid. Det har vært altfor mange ganger nå at jeg har kjøpt en DVD-utgivelse av en film jeg har hatt lyst til å se lenge, for at denne så blir annonsert på Blu-ray kun kort tid etter. Så det at jeg kjøper en klassikker på DVD, er nok å regne for det sikreste tegnet på at den snart blir gitt ut på Blu-. Den filmen jeg nå legger ut bilder fra er en slik film, en film jeg har hatt lyst til å se lenge, men som jeg ikke tok meg tid til å vente på Blu-ray-utgivelsen av. Den er ennå ikke annonsert på Blu-, men det er nok ikke lenge før nå tenker jeg. Denne filmen er, til forskjell fra den i min forrige oppgave, en ren svart/hvit-film. Fortvil ikke, dette var nok et bevist valg fra filmskaperen, for den ble gitt ut etter regissørens første flørter med fargefilm. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Nå har dere etterhvert fått noen bilder av hovedrollen vår, altså jeg-figuren, fortellerstemmen. Men tittelrollen har jeg unngått, enn så lenge. Klarer dere oppgaven uten bilder av den? Til informasjon har dere sett mannen som spiller hovedrollen i flere filmer. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Endret 24. august 2011 av Labraxas Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Hmmm, tar jeg feil om jeg sier at filmen er fra 60-tallet og fra et østblokkland? Edit: den må være fransk... Endret 24. august 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Sorry for sent svar her. Neida, du har helt rett i at vi skal til 60-tallet og Frankrike. Så for det skal du få noen bilder av vår fortreffelige tittelrolle. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Vi skal med andre ord til en film med et kvinnenavn i tittelen. Filmen er en film man kan kalle en moralsk fortelling. Vi skal til en nå avdød, meget kjent fransk regissør. Denne mannen lagde filmer frem til for få år siden. Filmen vi her skal frem til er den tredje i en serie på seks filmer av regissøren. Filmen ble en internasjonal suksess. Så nå burde folk som kjenner sin filmhistorie ha gode muligheter til å vite hvilken film vi skal frem til. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Vi skal til en film av den nye bølgen. Regissøren av filmen hadde samme opprinnelse som de andre store regissørene i bølgen. Men denne regissøren begynte å ri den nye bølgen noe senere enn de andre. Og så, noen flere bilder. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå