lolidude Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Helt random gjetting, siden jeg ikke har greie på asiatisk film. Er det kanskje Norwegian Wood? Lignende visuell stil iallefall. Vet at regisøren er vietnamesisk, men selve filmen er vel japansk? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Norwegian Wood er helt riktig. Japansk film, regissert av vietnamesiske Tran Ahn Hung. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) En kan jo ikke bare stå i ro og se på at tråden svinner hen heller da. Ny oppgave: Hva heter filmen følgende to bilder er hentet ifra? Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Endret 18. mai 2011 av Bruckiania Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Se her ja, her går vi rett på sak. Men sorry, her ble det brått to ganger bom på deg. Men et tredje bilde, det skal du få endå: Trykk på bildet for å vise det i sin fulle størrelse: Endret 18. mai 2011 av Bruckiania Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Siden vi starter rett på denne gangen, så følger jeg opp med å tippe på det første tiåret i dette årtusenet og europa? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det ble dobbel innertier på deg det gitt. Trykk på bildet for å vise det i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Vi skal altså til Europa, men ikke Skandinavia. Det vil si, den er ikke produsert i Skandinavia, men det er faktisk en scene i filmen som foregår her i Norge. Om scenen er filmet her vet jeg ikke, men som en kan se på første bildet under er den enten filmet her, eller så har dem ihvertfall gjort en innsats for at det skal se ut som at det foregår i Norge. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Endret 18. mai 2011 av Bruckiania Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Skal vi til et tysksspråkelig land? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det snakkes tysk i landet, men ikke i filmen. Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 De husene i bakgrunnen minner meg mistenkelig mye om Beglia, stemmer det? Skal vi også til siste halvdel av tiåret? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det får'n si, nå er du i siget her. Det ble full pott igjen det. To kjappe fra deg svares med to kjappe fra meg: Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse: Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Vi skal vel fram til år 2007 og under 1000 votes? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Er nok det i kveld. Vi skal til en film med over 500 stemmer og et snitt på over sju? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, og da var det brått bare en tittel igjen å velge iblant da. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Årh. Håpte jeg kunne holde det gående litt lenger. Vi skal fram til Dagen zonder lief. Hvordan fant du egentlig fram til denne filmen om jeg tør spørre? Ny. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Hehe Jeg snublet over filmens tittel i en anbefaling av filmer til en som liker Joachim Triers Reprise, og jeg kan definitivt stille meg bak den anbefalingen. En helt fantastisk film dette her. Jeg er faktisk litt usikker på hvorfor jeg likte den så til de grader godt som jeg gjorde. Hvorfor jeg følte at jeg relaterte såpass til disse karakterene bestående av unge mennesker fra Belgia, som streng talt har levd ganske så annerledes og mer utagerende enn meg selv, men det gjorde jeg altså. Sa jeg at filmen anbefales? Jeg kjøpte den for et par måneders tid siden fra freerecordshop.nl, men der ser jeg at den nå har blitt utsolgt. Men om en er interessert er den tilgjengelig gjennom privatpersoner hos Amazon.com/co.uk/fr/de Edit: Om-tegnsatte Endret 18. mai 2011 av Bruckiania Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Reprise er en film jeg liker svært godt selv, så det er meget mulig jeg må gå til anskaffelse av denne når neste lønning kommer. Slenger med et siste bilde for natten. Lenke til kommentar
internaut Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Flosshattene minner om The Cabinet of Dr. Caligari. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå