Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja vi skal til det glade førtitall ja.

Og for det skal du få ett par bonusbilder, blant annet ett av vår femme fatale:

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-49943300-1302722884_thumb.jpg

post-93527-0-90203400-1302723056_thumb.jpg

Edit: La til en glemt vokal.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke annet enn å be den yngre garde å prøve seg igjen, men jeg har ikke tenkt å be deg bli tørr bak øra først, da vi vel helst ser at vi kommer oss videre med quizen før den tid.

Flere bilder gjør det kanskje enklere?

post-93527-0-55588400-1302726078_thumb.jpg

post-93527-0-53460000-1302726104_thumb.jpg

post-93527-0-35925300-1302726117_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja hei, jo jeg kom nettopp inn døra nå, og er på vei ut igjen, men ett par behjelpelige bilder skal jeg nok få gitt dere.

Jeg har jo postet mang et bilde av hovedpersonen vår, bilmekanikeren, og kvinnen han møter, rikmannsfruen, men jeg kan jo gi dere ett par bilder som bør gjøre problemet med å stedfeste filmen en del enklere.

post-93527-0-35921300-1302800826_thumb.jpg

post-93527-0-74627300-1302800835_thumb.jpg

Edit: La til en linje.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Ta en skikkelig titt på det nederste bildet i den forrige posten også fortell meg at dere ikke vet hvilken by det der er, det er ihvertfall ett veldig gjenkjennelig landemerke der.

Men for å være litt gem skal jeg gi dere ett par bilder av den skuespilleren i filmen det er størst sjanse for at dere kjenner igjen også.

post-93527-0-29177600-1302811487_thumb.jpg

post-93527-0-63653900-1302811350_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Godt, jeg begynte å bli bitte litte granne bekymret over et knippe forumbrukere som tilsynelatende ikke kjente igjen sin egen hovedstad, og da spesielt Oslo Rådhus som er lett gjenkjennelig på bildet.

Nei det er ikke Gategutter. Men jeg ser nå at jeg har kommet med informasjon som kan ha vært med på å gjøre ting vanskeligere for dere. Jeg så først nå at IMDb har ført opp denne filmen under produksjonsåret 1950, men all annen info jeg har funnet tilsier at produksjonsåret er 1949. Så da fikk dere jo et godt hint innbakt i disclaimeren min.

Enda ett godt hint kan vær hvilken sjanger filmen er i, som jeg har hintet smått frem imot tidligere. Det er nemlig ikke så mange norske filmer som er av denne sjangeren.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

To mistenkelige personer ? xD

Hehe, nei, ikke den heller.

Dette er ikke en Tancred Ibsen film, men denne filmens regissør kan nok nærmest regnes som på høyde med han Tancred i norsk filmhistorie.

EDIT:

Se her ja, her ble det fart på sakene.

Jada vi skal til Norges kanskje eneste film-noir Døden er et kjærtegn, Edith Carlmars debutfilm. En veldig god film faktisk, men nå er jeg en som synes at eldre norsk film med alle dens særegenheter er ganske så sjarmerende og trivelig og da, men selv det satt til side er dette en film med åpenbare kvaliteter, en film som anbefales.

Skuespillerinnen dere kanskje muligens kunne ha kjent igjen var forøvrig en ung Sossen Krohg.

Så da ble det Merkwürdichliebe sin tur.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...