Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for stadig engasjement, det gleder.

Beklager, filmen er heller ikke produsert i Canada, men vi befinner oss nå på riktig kontinent.

Filmen andre lokasjon er ikke fult så påvirket av Frankrike som de mest fransk-canadiske områdene av Canada, men denne staten er en av de statene som fortsatt er sterkest preget av franskmennenes tilstedeværelse i landets historie.

 

Som et lang bedre hint kan jeg nevne at filmens regissør er en veldig kjent en, som har vært aktiv i over førti år, og at det nylig kom nyheter om hans neste prosjekt.

 

Flere bilder:

 

post-93527-0-81961100-1296740262_thumb.jpg

 

post-93527-0-64538900-1296740273_thumb.jpg

 

post-93527-0-94736300-1296740293_thumb.jpg

 

post-93527-0-28304900-1296740307_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er alt annet enn en mester i geografi, men jeg har en vis interesse, og det hjelper jo alltid.

 

Hyggelig at du fortsatt er med på vårt lille sidespor her, men dette er i en vag form hinting, det er jo det.

 

Jepp, Louisiana er staten deler av filmen foregår i, byen er New Orleans. Jeg kan som tilleggsinformasjon meddele at den italienske byen vi så bilder fra tidligere, og som resten av filmen tar sted i, er Firenze.

 

70-tallet er veldig riktig som produksjontiår, og nå som vi jo også vet at filmen er produsert i USA begynner vi å nærme oss noe.

 

Kjenner du, eller noen andre, igjen vår svartmuskete hovedrolleinnehaver da?

 

post-93527-0-55965700-1296750190_thumb.jpg

 

post-93527-0-98263100-1296750210_thumb.jpg

 

post-93527-0-68880200-1296750230_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ble litt inspirert av _crs_ sitt dektektivarbeid i din forrige oppgave så prøver å gjøre mitt lille eget. Kan ikke si at jeg kjenner igjen hovedrolle innehaveren, merker godt på dine oppgaver at jeg har mange filmer igjen å se.

Men over til oppgaven, er det en gråkledd John Lithgow med bart vi ser i bakgrunnen på ditt siste bilde? Om det stemmer og filmen er satt i New Orleans så fører mitt dektektivarbeid fram til filmen Obsession fra 1976?

Lenke til kommentar

Jada, det er John Lithgow som har blitt gradvis mer gjenkjennelig etterhvert ja. Og han er også for meg en del mer gjenkjennelig en hovedrolleinnehaveren. Som nok for flere av oss er mest kjent for sin rolle som Uncle Ben i Sam Raimis Spider-Man.

 

Godt detektivarbeid som ga utslag i rett svar, for det var Brian De Palmas Obsession vi var på jakt etter.

 

Så da ble det din tur.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Ja, om du er i beitet etter en skikkelig psykologisk-thriller, i hva som kanskje kan kalles litt Hitchcockesque ånd, er den absolutt og anbefale.

 

Bildene dine fikk meg først til å tenke på The Hills Have Eyes (1977), men jeg får ikke siste bildet til å stemme, og når ikke det stemmer er sjansen overhengende for at de andre to ikke gjør det heller.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...