Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Wow, 32 (?) bilder og masse hint. Men fortsatt ingen som har svaret, tror jeg må være ny rekord.

Ja, minst, det virker som at folket har gitt opp både meg og oppgaven min.

 

Så jeg tenker vi gir oss her.

Filmen jeg har postet bilder fra og etter beste evne har prøvd å peke dere i retning av var den franskcanadiske filmen Maelström fra år 2000, og filmens hovedrolle blir mesterlig spilt av Marie-Josée Croze. Og henne kjenner dere egentlig igjen, hun var jo vitterlig i fokus i brorparten av filmen Dykkerklokken og sommerfuglen.

 

post-93527-1288471539,597_thumb.jpg

 

Det var som tidligere nevnt hennes deltagelse i filmen som gjorde at jeg så denne. Dette er en franskkanadisk film, og DVDen har jeg kjøpt fra Canada, så overraskelsen var derfor stor da filmen åpnet med følgende diclaimer:

 

post-93527-1288470979,4798_thumb.jpg

 

Morsomt da denne disclaimeren ikke er tekstet og dermed ikke mulig og lese for noen andre enn vi som forstår norsk.

Disclaimeren er ikke der helt uten grunn, for det er en hel del andre norske elementer videre i filmen. I scene badstuebildet jeg postet tidligere var hentet fra, fører de to kvinnene i forgrunnen en tydelig samtale på bergensk, heller ikke dette er tekstet. Det gjøres i to tilfeller et forsøk på å synge en vise på norsk av norske etterlevninger. En viktig karakter i filmen er en emigrert norsk fiker, som er eieren av bunken med Vi Menn-blader jeg postet et bilde av tidligere. Med mer.

Som patriotisk nordmann syntes jeg det var veldig moro med såpass tungt med norske elementer/referanser, filmen sånn ellers er heller ikke dum.

 

Så da er oppgaven fri.

 

Edit: La til quote da vi forflyttet oss over på en ny scene.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...