Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den filmen er faktisk en av kun to filmer jeg har sett som eneste publikummer i en kommersiell kinosal.

 

Jeg skal være litt stygg nå, og på tross av at oppgaven jeg svarte på var litt give-away fortsette quizen med en film som muligens kan vise seg og være en liten nøtt. Vi får se, here goes:

 

post-93527-1288295071,1795_thumb.jpg

 

post-93527-1288295089,6892_thumb.jpg

 

post-93527-1288295100,5151_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei det blir litt feil det, å svare ja på det ville på mange måter vært som å svare ja på at en algerisk film er fra Frankrike, om du skjønner.

 

Jeg kan som et hint meddele at den yndige brunetten som har gått igjen på en del bilder nå er en ganske kjent skuespillerinne, både i filmer fra sitt hjemland, som denne filmen ble produsert i, såvel som i filmer fra andre store filmnasjoner. Det var henne deltagelse i denne filmen som fikk meg til å se den.

Og hennes hjemland er ...?

 

post-93527-1288394465,3906_thumb.jpg

 

post-93527-1288394486,5648_thumb.jpg

 

post-93527-1288394503,4574_thumb.jpg

 

post-93527-1288394532,332_thumb.jpg

 

Edit: La til noe.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Litt synd at jeg har gitt dere en oppgave det virker som at er litt i overkant tung og løse, men det er en morsom film og fange bilder fra da. Så med noen flere bilder, og ikke minst flere hint skal dere se at dette ordner seg. Jeg kan begynne med å nevne at filmen har godt over en kilo stemmer på IMDb, så dette er ingen totalt obskur sak.

 

Vår kvinnelige hovedrolleinnehaver blir spilt av en skuespillerinne som jeg er helt sikker på at dere har sett i en eller en annen sammenheng. Hun har spilt i en oscarvinnende film fra sitt hjemland, hun vant prisen i Cannes for beste kvinnelige hovedrolleinnehaver for rollen hun spilte i den filmen.

Hun spilte også en stor rolle i en fransk film som ble nominert til hele fire oscar-statuetter, i denne filmen er hun blant de som har absolutt mest tid på skjermen, og har veldig, veldig mye mer skjermtid enn filmens hovedrolleinnehaver.

Hun spilte også en mindre rolle i en film av en av verdens desidert største regissører, en film som ble nominert til hele fem oscarer.

Hun er også en av sikkert ikke så mange skuespillere som har spilt i en film som er på IMDb sin Top 250-liste, såvel som i en film som er på IMDb sin Bottom 100-liste.

Dette sammen med hennes bemerkelsesverdige vakre, og gjenkjennelige utseende burde resultere i at dere kjenner henne igjen.

 

Jeg regner også med at en del av dere har gjort dere opp en mening om ca. når denne filmen er produsert, og har kanskje lyst til og dele dette med resten?

 

Her ble det i overkant mye tekst, men jeg ble litt ivrig i farta.

 

Flere bilder hører med:

 

post-93527-1288435128,6639_thumb.jpg

 

post-93527-1288435105,876_thumb.jpg

 

post-93527-1288435153,2355_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ingen som har lyst til å leke? OK, da kan jeg meddele at filmen er fra dette årtusen.

 

 

For å få litt fart på sakene har jeg i spoileren under lagt ved hintene i forrige post, lettere modifisert for å gjøre dem litt enklere.

 

 

Vår kvinnelige hovedrolleinnehaver blir spilt av en skuespillerinne som jeg er helt sikker på at dere har sett i en eller en annen sammenheng. Hun har spilt i en oscarvinnende film fra sitt hjemland, hun vant prisen i Cannes for beste kvinnelige hovedrolleinnehaver for rollen hun spilte i den filmen. Les: Barbarenes invasjon aka Les invasions barbares

Hun spilte også en stor rolle i en fransk film som ble nominert til hele fire oscar-statuetter, i denne filmen er hun blant de som har absolutt mest tid på skjermen, og har veldig, veldig mye mer skjermtid enn filmens hovedrolleinnehaver. Les: Dykkerklokken og sommerfuglen aka Le scaphandre et le papillon

Hun spilte også en mindre rolle i en film av en av verdens desidert største regissører, en film som ble nominert til hele fem oscarer. Les: München aka Munich

Hun er også en av sikkert ikke så mange skuespillere som har spilt i en film som er på IMDb sin Top 250-liste, såvel som i en film som er på IMDb sin Bottom 100-liste. Les: Dykkerklokken og sommerfuglen aka Le scaphandre et le papillon og Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000

 

 

Bilder ja, bilder er gøy:

 

post-93527-1288461298,1007_thumb.jpg

 

post-93527-1288461337,781_thumb.jpg

 

post-93527-1288461390,3178_thumb.jpg

 

post-93527-1288461412,4547_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...