Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer at denne filmen ikke foregår på 60- og 70-tallet, men filt så langt tilbake som det 19. århundre skal vi ikke, denne filmen tar sted i mellomkrigstiden.

Og som dere ser på bildet under er ikke rullestolbrukeren en mannlig Vietnamveteran, men en ung kvinne, ergo dette er ikke Born on the Fourth of July.

post-93527-1278686154,3067_thumb.jpg

post-93527-1278686163,0909_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at nivået her dessverre er uendret siden sist jeg var innom.

Vel, vi skal til Sverige, året er 1982 og en viss Stellan har hovedrollen. Nå burde danielzu ha nok å jobbe utfra. :!:

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Det stemmer, begge to, men det var Gypsy som var først ute, selv om jeg synes det er litt unødvendig å bruke en engelsk/international tittel på en svensk film.

Ja Montag, det er trist at det ikke er så mange her inne som har fått med seg denne, men det virker som at filmen er litt generelt oversett. Filmen er jo smått fantastisk, med en skuespillerprestasjon fra en ung Stellan Skarsgård som er blant de beste jeg har sett. Så la dette være en varm anbefaling av filmen.

En annet ting som er litt artig er at Billy Bob strengt talt har vært nødt til å ha sett denne filmen før han skapte sin Sling Blade.

Det som er litt synd, og som sikkert er en del av grunnen til at det ikke er så mange som har sett den, er at den er litt "tungvint" å få tak i, den er kun utgitt i en boks som heter Hasse & Tage - Svenska ord: No 1 sammen med tre andre filmer av Hasse Alfredsson &(/eller) Tage Danielsson. Jeg har til nå kun sett en av de andre filmene i boksen, en film som var svært morsom, så boksen er langt ifra noe bomkjøp, Den enfaldige mördaren er uansett alene nok til å forsvare kjøpe av hele boksen. De to filmene jeg har sett hadde dessuten svært bra bildekvalitet. I alle fall, boksen kan kjøpes fra www.megastorenorge.no for 324kr, løp og kjøp [Link].

Din tur Gypsy.

Bonusbilde av en ung Stellan som er nesten ugjenkjennelig i rollen som Sven:

post-93527-1278760938,9611_thumb.jpg

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...