Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro det er en Milos Forman film siden Montag for en tid siden kjøpte de fire Tsjekkiske filmene til Forman på platekompaniet når det ble solgt til kampanje pris der. Milos Forman har også vunnet Oscar to ganger både for beste film og beste regissør...

 

Den som gidder kan vel gjette ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro det er en Milos Forman film siden Montag for en tid siden kjøpte de fire Tsjekkiske filmene til Forman på platekompaniet når det ble solgt til kampanje pris der. Milos Forman har også vunnet Oscar to ganger både for beste film og beste regissør...

 

Den som gidder kan vel gjette ;)

Hehe, tampen brenner. Da venter vi bare på danielzu...

Lenke til kommentar
Kan jo gjette for gøy på Lásky jedné plavovlásky siden hun på siste bildet er blond,

Det er korrekt. Du burde forøvrig absolutt benytte deg av PKs kampanje på denne og hans andre tsjekkiske filmer til samme pris. De er alle meget severdige.

 

Edit: Siden du er i slag, kanskje du kunne ta deg en tur innom diskuterfilm og løse den lille oppgaven jeg har gående der også?

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Det er korrekt. Du burde forøvrig absolutt benytte deg av PKs kampanje på denne og hans andre tsjekkiske filmer til samme pris. De er alle meget severdige.

 

Ja vurderte jo nesten å kjøpe de når de var til 99 kroner i PK butikken... Skulle gjerne ha gjort det, men nå har jeg bare 42 kroner for tiden så det må i såfall bli neste helg.

 

PS. Ny film kommer om 30 min når jeg er ferdig med å se Mr. Deeds Come to Town

Endret av modin
Lenke til kommentar
På tide å poste noe på Montags nivå:

Hehe, og jeg som trodde seriøse filmstudenter som deg brukte tiden sin på noe mer interessant materiale enn det du fremviser i denne trashoppgaven. Jeg håper virkelig ikke at det er dette dere bruker hovedparten av studietiden deres på.

 

Av en eller annen syk grunn får bildene meg til å tenke på Lorenzo Lamas sine filmer, og jeg prøver meg derfor med The Rage med Latin Dragon som andrevalg.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer: Hva slags inntrykk har du av filmstudenter? Må alle like de samme filmene av Tarkovsky og Béla Tard?

Slett ikke, men man forventer i alle fall et visst minimum av kvalitet hos seriøse filmstudenter. Det forholder seg vel heller ikke slik at dere filmstudenter roter bort studietiden med å analysere c og d filmer etter beste kvasitarantinske mal? Jeg har alltid trodd at man på filmstudiet brukte tiden på anerkjente filmkunstnere og selve kanonen i filmhistorien, noe annet ville vært uansvarlig av deres instituttledelse.

 

Béla Tarr har forresten ikke skiftet etternavn meg bekjent. Jeg går utfra at dette var en skriveleif og ingen barnslig nedvurdering av en interessant filmskaper.

 

Apropos oppgaven din: Amerikansk film (West Coast), 80talls c-film med under 1000 stemmer og snitt <5.0 @IMDB

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer: Hva slags inntrykk har du av filmstudenter? Må alle like de samme filmene av Tarkovsky og Béla Tard?

Slett ikke, men man forventer i alle fall et visst minimum av kvalitet hos seriøse filmstudenter.

Ja, du er litt av en komiker :!:

 

Det forholder seg vel heller ikke slik at dere filmstudenter roter bort studietiden med å analysere c og d filmer etter beste kvasitarantinske mal?

Heh, noe sier meg at De ikke har den fjerneste anelse om hva man driver med på filmwissenschaft.

 

Jeg har alltid trodd at man på filmstudiet brukte tiden på anerkjente filmkunstnere og selve kanonen i filmhistorien, noe annet ville vært uansvarlig av deres instituttledelse.

Teori, historie, analyse/kritikk, klumpen ;--)

 

Belá Tarr har forresten ikke skiftet etternavn meg bekjent. Jeg går utfra at dette var en skriveleif og ingen barnslig nedvurdering av en interessant filmskaper.

Ironien lenge leve!

 

Apropos oppgaven din: Amerikansk film (West Coast), 80talls c-film med under 1000 stemmer og snitt <5.0 @IMDB

Feil, feil, riktig og riktig.

 

Her er forøvrig heltinnen i dette magiske eposet:

 

 

Lenke til kommentar
Ja, du er litt av en komiker :!:

 

Det forholder seg vel heller ikke slik at dere filmstudenter roter bort studietiden med å analysere c og d filmer etter beste kvasitarantinske mal?

Heh, noe sier meg at De ikke har den fjerneste anelse om hva man driver med på filmwissenschaft.

 

Jeg har alltid trodd at man på filmstudiet brukte tiden på anerkjente filmkunstnere og selve kanonen i filmhistorien, noe annet ville vært uansvarlig av deres instituttledelse.

Teori, historie, analyse/kritikk, klumpen ;--)

 

Hehe, jeg hadde da regnet med en mer seriøs respons fra en akademiker in spe, men må i stedet nok en gang se meg skuffet over dagens oppvoksende slekt. I stedet for å avfeie mine innspill med flåsete personkarakteristikker, hadde det da vært mer interessant om du faktisk kunne opplyse meg hva dere hendriver dagene med på filmstudiet ditt. Er det altså tilfelle at dere får tiden til å gå med å se på vhs-taper med refuserte c og d filmer fra Troma eller har kanonen fortsatt en sentral plass i filmstudiene?

 

 

Angående oppgaven: Filmen er 1) amerikansk, 2) 90talls, 3) snitt <4.5 @IMDB

Lenke til kommentar

Hahaha, du holder koken. Dette er jo ikke en tråd for å fortelle om livet på filmvitenskap. Men du ser ut til å glemme at man kan ha et liv utenom, og se de filmene man har lyst til å se. Jeg kan ikke fatte og begripe hva utdanningen skal ha å si for det?

 

1) Feil, sa jeg 2) Aye 3) Aye

 

Her er skurken:

 

 

Lenke til kommentar
Hahaha, du holder koken. Dette er jo ikke en tråd for å fortelle om livet på filmvitenskap. Men du ser ut til å glemme at man kan ha et liv utenom, og se de filmene man har lyst til å se. Jeg kan ikke fatte og begripe hva utdanningen skal ha å si for det?

 

1) Feil, sa jeg 2) Aye 3) Aye

Her er skurken:

 

Hehe, om du som seriøs filmstudent synes det er et ork å skulle måtte forholde seg til kanonen, er du kanskje på feil sted? Jeg har da alltid trodd at filmstudenter som glødet for faget sitt også glødet for filmhistoriens mesterverk, det være seg både på og utenfor skolebenken. Jeg har også alltid trodd at man som filmstudent primært var interessert i å få med seg det kunsterisk interessante og stimulerende, og ikke kaste bort fritiden på schlockaktige Ed Wood produksjoner. Vel, du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt: Hva fyller den moderne filmstudent studietiden sin med - kanonen eller d- filmer? Hva er synet til instituttledelsen din på dette punktet?

 

Apropos oppgaven: Filmen er 1) europeisk (fransk muligens?), 2) første halvdel av 90tallet , 3) snitt under 4@IMDB

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en egen tråd med spørsmål om filmwissenschaft hvis det er så interessant. Tips: Det lønner seg å åpne horisontene litt for mer enn bare den vanlig omtalte filmkanonen, som jeg forøvrig ikke har uttalt meg om (du kommer med andre ord med denne berømte stråmannen). Tenk hvor ultrakjipt det hadde vært om absolutt alle filmstudenter måtte like og interessere seg for det samme? På universitetet kan man lære å befri seg fra slik slavementalitet.

 

1) Feil 2) Riktig 3) Riktig

 

Den nervepirrende duellen mot slutten:

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...