Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!

Venerable

Anbefalte innlegg

Er vel Bollywood på sitt beste..

Tidsperiode da? Synes foresten Montag kan ta den vi vet jo at han vet den :p

Hehe, jeg er redd for å måtte skuffe deg. Bollywoodfilm har jeg kun sett et par ganger, og jeg akter ikke å gjenta den "opplevelsen" - dette er en sjanger (i likhet med cuns norske kortfilmer) som jeg holder meg laaaaaangt unna.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, jeg er redd for å måtte skuffe deg. Bollywoodfilm har jeg kun sett et par ganger, og jeg akter ikke å gjenta den "opplevelsen" - dette er en sjanger (i likhet med cuns norske kortfilmer) som jeg holder meg laaaaaangt unna.

Sikker på du antydet at du kunne den, og ja det er vel ikke genren for oss pretensiøse kunst og auteur entusiaster. Men jeg har vel som mange andre kunst og kultur interesert sansen for og leke meg med det ironiske og kitchy.. Dukke ned i klisjeen av og til for å si det sånn, om det da er snakk om Bollywood, ILSA filmene eller noe annet ;)

Hva angår indisk film har du sett Apu triologien, skulle gjerne ha sett dem, synes vi bør være såpass fair mot indisk film å nevne at Bollywood er ikke det eneste som finnes der.

Lenke til kommentar
Mirch Masala?

Nei det er feil... Denne filmen er en del eldre og den skapte noe marginalt nytt i indisk filmindustri når den kom.

Flere bilder:

post-88950-1236620111_thumb.png

post-88950-1236620230_thumb.png

En ting til jeg kan si er at de fleste nok vet mer om denne filmen enn de tror...

Endret av modin
Lenke til kommentar
Synes ikke vi skal opperere med lett vanskelig tråd, det blir hele tiden et spørsmål om hva som er lett og hva som er vanskelig, og hvem som får "lov" til å gjette i den lette tråden og hvem som skal holde seg i den vanskelige. Vil lett feks innebære at man bare for poste søppel film fra Hollywood fra de siste 10 årene. Eller vil det også innebære relativt populær kunstfilm, amerikansk indiefilm og Hollywood renesaince klassikkere.

Dette tror jeg ikke kommer til å bli noe problem. Hvem som helst kan gjette i begge trådene. Eneste kriteriet er at man legger ut en film som passer til vanskelighetsgraden på tråden. Hva som er lett og hva som er vanskelig blir helt klart litt vanskelig å definere. Men filmer fra nyere tid samt filmer med god rating og høy publisitet vil jeg kategorisere som lette filmer. Det trenger ikke å være bare Bay og Spielberg filmer, men filmer som folk flest har hørt om og ikke bare Montag.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg kan gi dere et hint med at handlingen i filmen i stor grad baserer seg på en italiensk b-film...

Jeg kan komme med hint som gjør at dere tar det på et sekund, men venter litt med det...

Endret av modin
Lenke til kommentar
Sikker på du antydet at du kunne den, og ja det er vel ikke genren for oss pretensiøse kunst og auteur entusiaster. Men jeg har vel som mange andre kunst og kultur interesert sansen for og leke meg med det ironiske og kitchy.. Dukke ned i klisjeen av og til for å si det sånn, om det da er snakk om Bollywood, ILSA filmene eller noe annet ;)

Hva angår indisk film har du sett Apu triologien, skulle gjerne ha sett dem, synes vi bør være såpass fair mot indisk film å nevne at Bollywood er ikke det eneste som finnes der.

Ja, Apu-trilogien er fine saker. Jeg kan dog som tidligere nevnt styre meg for de typiske sang-og dansemelodramaene fra Bollywood. Det er som du påpeker kanskje ikke helt sjangeren for oss auteur- og kunstfilmentusiaster. (Jeg synes forresten at du burde droppet bruken av "pretensiøs" - hva i alle dager har et slikt nedsettende begrep å gjøre her?)

Apropos deling av denne tråden, er jeg helt klart i mot. Jeg synes vi har oppnådd en fin balanse mellom lett og enda lettere her og ser ingen grunn til å endre dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vi skal vel ikke til Apu-trilogien,mr Modin?

Edit: Montag du Montag, skal man anta at også du har sett den?

Edit2: Er enig med Montag angående delign av tråd.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Enig. X antall stemmer blir fort bare tull og drive med. Ofte vil man poste en film som er relativt ny, men så har den ikke nok stemmer osv. Da blir det fort krangel og fanteri. :)

Egentlig helt enig. =)

Er det ikke egentlig bare å opprette en ny tråd da? Ingen grunn til å vente. Setter på en film nå, så noen andre får ta på seg ansvaret.

Lenke til kommentar

Montag har ingen stemmerett i denne saken. Han kan få lage sin egen lille "Bilde Quiz - Montag Edition-tråd". :wee:

EDIT: Jeg kan sikkert lage en ny tråd, men det blir ikke før senere i kveld. Må øve til kjemi prøve nå.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Vi skal vel ikke til Apu-trilogien,mr Modin?

Nei det er nok en mye eldre film og en film av en helt annen genre... Men jeg kan ikke skjønne at dere ikke klarer hovedpersonen i denne filmen han er KJENT, også i vesten en veldig berømt skuespiller for å si det mildt... Særlig akkurat nå...

Endret av modin
Lenke til kommentar
Montag har ingen stemmerett i denne saken. Han kan få lage sin egen lille "Bilde Quiz - Montag Edition-tråd". :wee:

Jeg tror vi ødelegger hele bildequiz greia om vi deler den movieheart, og det er ofte det går 5-6 filmer på rad som jeg ikke aner hvem er, rett og slett fordi det er populær film innenfor genre som jeg ikke følger med på... Desuten er det bare å hinte og det er Montag god til, og jeg synes det er artig når alle sitter på Google og søker seg fram gjennom hinting, det er dette som gjør tråden gøy...

Slik som dere gjetter i vei nå utifra mine hint ;)

Endret av modin
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det kan være gøy ja. Men når det aldri kommer en film som jeg har hørt om blir det litt kjedelig og google i lengden.

Føler at litt av meningen med tråden er at man skal klare filmen uten å google.

EDIT: Om vi deler opp trådene vil vi ikke miste de vanskelige nøttene heller. De vil jo være i denne tråden (eller en ny om den blir laget). Man kan jo selv velge hvilken man vil delta i, om ikke begge.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Om vi deler opp denne tråden blir det et nederlag for hele poenget med en slik tråd.

Hvor vil det da ende? Dele opp gjett serien-tråden også?

Oppgavene er ikke SÅ vanskelige.

Lenke til kommentar
Føler at litt av meningen med tråden er at man skal klare filmen uten å google.

Vel jeg tror du skal tenke deg VELDIG nøye om, for jeg tror to tråder raskt fører til at interessen kommer til å forsvinne og Bildequiz trådene vil forsvinne nedover, så er vi ferdig med den perioden der vi hadde bildequiz. Desuten er bildequiz tråden en veldig god tråd for å dele filmkunnskap nettopp på grunn av hint av type regissør osv.

EDIT: Hvis Movieheart ønsker å lage sin egen filmtråd må han jo gjerne gjøre det, han kan ikke true oss (eller forhåpentligvis ikke få med seg en moderatort) til å gjøre dette til en "vanskelig tråd". Hvis ingen andre stiller opp om Movieheart sin tråd vil den raskt forsvinne og vi vil sitte igjen med denne tråden...

Jeg oppfordrer alle som ikke støtter opp om Movieheart sitt intiativ til å lage sin egen filmquiz tråd til å legge inn en oppfordring til å boycotte Movieheart sin tråd i signaturen sin om det blir en realitet.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Apropos deling av tråden: Jeg støtter de som mener at det vil føre til en dalende interesse for bildequiz. Det som er det fine med å kun ha èn tråd er at både eksperter og nybegynnere kan bryne seg på hverandre. Spennvidden i oppgaver her er stor - vi har altfra obskure 20talls s/h filmer til Bays "Transformers" (som jeg faktisk hadde som oppgave en tid tilbake) - noe som alltid gjør det moro å titte innom. Her vil det alltid før eller senere dukke noe opp for enhver smak.

Nei, la den originale tråden fortsatt være enerådende sier nå jeg.

@Modin. Er en av skuespillerne i filmen din også med i Slumdog Millionaire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...