Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem skal bestemme hvilke filmer som er ligger innenfor dine eller andres kriterier?

Hva er en 'vanskelig' film?

Kanskje de som poster annet enn Hollywood-filmer fra de siste par årene er interessert i å se hva andre enten kjenner igjen, eller klarer å slutte seg fram til, og ikke bare vil gjøre det 'vanskelig' for andre?

Ny:

Det er ikke akkurat vanskelig å gjette seg fram til hvilke filmer gjennomsnitts forumvanker har sett... For at dette ikke skal bli en konkurranse for de 2-3 som har sett alle disse japanske filmene er jeg enig i at man heller bør ta vanskelige filmer fra litt lettere, nyere filmer. Det er lite vits i å poste et bilde fra den russiske klassikeren fra 1932 som det kun finnes 4 eksemplarer av.. Kall meg ukultivert om du vil, men sannheten er at utenom Das Boot har jeg ikke sett en eneste tysk film, utenom Battle Royale har jeg ikke sett en eneste japansk film og jeg har aldri sett en fransk film ferdig.

 

edit: GODDAMMIT!!!! Jaja, skylder på at det er sent.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat vanskelig å gjette seg fram til hvilke filmer gjennomsnitts forumvanker har sett... For at dette ikke skal bli en konkurranse for de 2-3 som har sett alle disse japanske filmene er jeg enig i at man heller bør ta vanskelige filmer fra litt lettere, nyere filmer. Det er lite vits i å poste et bilde fra den russiske klassikeren fra 1932 som det kun finnes 4 eksemplarer av.. Kall meg ukultivert om du vil, men sannheten er at utenom Das Boot har jeg ikke sett en eneste japansk film, utenom Battle Royale har jeg ikke sett en eneste japansk film og jeg har aldri sett en fransk film ferdig.

:tease:

Lenke til kommentar
Hvem skal bestemme hvilke filmer som er ligger innenfor dine eller andres kriterier?

Hva er en 'vanskelig' film?

Kanskje de som poster annet enn Hollywood-filmer fra de siste par årene er interessert i å se hva andre enten kjenner igjen, eller klarer å slutte seg fram til, og ikke bare vil gjøre det 'vanskelig' for andre?

Ny:

Det er ikke akkurat vanskelig å gjette seg fram til hvilke filmer gjennomsnitts forumvanker har sett... For at dette ikke skal bli en konkurranse for de 2-3 som har sett alle disse japanske filmene er jeg enig i at man heller bør ta vanskelige filmer fra litt lettere, nyere filmer. Det er lite vits i å poste et bilde fra den russiske klassikeren fra 1932 som det kun finnes 4 eksemplarer av.. Kall meg ukultivert om du vil, men sannheten er at utenom Das Boot har jeg ikke sett en eneste tysk film, utenom Battle Royale har jeg ikke sett en eneste japansk film og jeg har aldri sett en fransk film ferdig.

Jeg må si meg enig.

 

Her er hvor mange stemmer de fire siste filmene har fått på IMDB:

 

Monsieur Verdoux: 1086

Generalen: Awaiting 5 votes!

Monday: 383

Nochnoj dozor/Nattevakt/Night Watch: 682

 

Dette kan jo gi et hint om at all verden ikke har sett disse filmene, og at denne tråden har blitt ganske eksluderende.

Lenke til kommentar
Hvem skal bestemme hvilke filmer som er ligger innenfor dine eller andres kriterier?

Hva er en 'vanskelig' film?

Kanskje de som poster annet enn Hollywood-filmer fra de siste par årene er interessert i å se hva andre enten kjenner igjen, eller klarer å slutte seg fram til, og ikke bare vil gjøre det 'vanskelig' for andre?

Ny:

Det er ikke akkurat vanskelig å gjette seg fram til hvilke filmer gjennomsnitts forumvanker har sett... For at dette ikke skal bli en konkurranse for de 2-3 som har sett alle disse japanske filmene er jeg enig i at man heller bør ta vanskelige filmer fra litt lettere, nyere filmer. Det er lite vits i å poste et bilde fra den russiske klassikeren fra 1932 som det kun finnes 4 eksemplarer av.. Kall meg ukultivert om du vil, men sannheten er at utenom Das Boot har jeg ikke sett en eneste tysk film, utenom Battle Royale har jeg ikke sett en eneste japansk film og jeg har aldri sett en fransk film ferdig.

Jeg må si meg enig.

 

Her er hvor mange stemmer de fire siste filmene har fått på IMDB:

 

Monsieur Verdoux: 1086

Generalen: Awaiting 5 votes!

Monday: 383

Nochnoj dozor/Nattevakt/Night Watch: 682

 

Dette kan jo gi et hint om at all verden ikke har sett disse filmene, og at denne tråden har blitt ganske eksluderende.

Generalen 'awaiting 5 votes'?

Nei, den er #93 på Top250 gjennom tidene, har nettopp gått restaurert på kino i Oslo (med topp-plassering på 'Filmer du ikke må gå glipp av!' i samtlige riksaviser jeg har sett).

Nochnoj dozor er fra i år, og har vel stort sett bare kommet til filmfestivaler utenfor Russland enda. Men det har vært artikler om den i i hvert fall to riksaviser (Dagbladet og Aftenposten) og i hvert fall i ett ukeblad (Vi Menn). Det burde også ha gått ganske klart fram av bilder og tilhørende tekst at det var en horror/vampyr-film som foregikk i Russland (t.o.m. i Moskva, hvis man er litt kjent). Google'r du strengen 'russia vampire horror movie 2004' er overraskende nok de to første treffene du får til denne filmen.

Monday tror jeg har gått på NRK (i hvert fall har flere av Sabu's andre filmer gjort det).

Når det gjelder Monsieur Verdoux er det mulig der er arrogant å si, men jeg vil hevde at å si at Chaplin er for 'sært' eller 'vanskelig' legger lista veldig lavt.

 

Nytt bilde:

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett filmen, men jeg gjenkjenner David Gale fra Re-Animator, og jeg kan ikke tenke meg at han har spilt et hode i andre filmer enn Re-Animator serien. Og siden han bare har vært med i to, vil jeg tippe at svaret er Bride of Re-Animator.

:thumbup:

Og til den/de som fikk lyst til å se den: Se Re-Animator først. Det er en mye bedre film.

Lenke til kommentar
men jeg vil hevde at å si at Chaplin er for 'sært' eller 'vanskelig' legger lista veldig lavt.

Det var akkurat det jeg tenkte når jeg postet bildet. Ikke Chaplins mest kjente film, men hvis man gidder å titte litt på personene så bør man jo kjenne igjen Chaplin!

 

Folket ba om ukjent men kjent og det fikk de. :yes:

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...