Gå til innhold

Bytting av CPU

nexus88

Anbefalte innlegg

Jeg har en snart to år gammel athlon 2100+ som jeg vil oppgradere til en 3000+ eller 3200+. Kjøpte nytt hovedkort(Asus A7N8X-E) i mai siden det gamle ble ødelagt. I den forbindelse har jeg et par spørsmål.

1. Er det verdt det og investere i de 400-500 kr. ekstra for å få en 3200+ istedenfor 3000+?

2. Jeg har tenkt å kjøpe boxed, følger det med kjølepasta eller varmeførende pasta i boxed, hvis ikke lønner det seg og kjøpe det ved siden av?

3. Jeg har et Twinmos 512 mb PC2100 minne, må jeg gjøre noe med det eller går det bra?

4. Trengs det en reinstalasjon av Windows etter jeg skifter Cpu, altså burde jeg ta backup av viktige filer

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Nei. En XP2500+ gir best ytelse i forhold til pris. Den kan du også muligens klokke litt. Jeg hadde ikke kjøpt høyere enn XP2500+, da XP2800+ nylig har økt i pris, over 1000,-

2: Ja, det skal det gjøre. Boxed-CPUer skal være så enkel som mulig å installere, og da skal det ikke være nødvendig å måtte kjøpe kjølepasta ved siden av.

3: Hvis du vil klokke litt og ha minne som skal holde fremover, bør du ha minst PC3200-minne. PC2700 er totalt unødvendig, da det koster like mye, men er mindre fremtidsrettet.

4: Det skulle ikke være nødvendig nei. Ikke så lenge du har samme hovedkort.

Edit: 666 innlegg!!! Håhå, sjekk den a!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...