PoWerFeeD Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei. Har akkurat fått meg WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad som forresten var sykt vanskeligt å få plass til i mitt Cheiftec midi tower. Radiatoren var bare gigantisk. Men tempen på GPU (radeon 9800xt) har falt med litt over 25 grader. Men pumpa til settet vibrerer så sykt. Nå må hele toweret stå på skumgummi. Mens pumpa også står på skumgummi. Men ennå så forplanter vibrasjonene seg rundt i hele pc'en og databordet. Noen som har noen bra løsninger på dette problemet? Tenkte å evt. Henge opp pumpa eller noe.. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 sliter med samme problemet selv... har en eheim 1250 som vibrerer sykt.... du må bare finne noe bra materiale å sette den på... nå bruker jeg en liten bit med skumgummi sammen med en liten gummi plate.... det funker best for meg... selvom jeg må til tider inn og rette litt på pumpa for å få den helt tyst... Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Har samme settet selv. Det er luft i pumpa som lager vibrasjonene. Min sluttet å vibrere etter noen dager når all lufta var borte. Husk å fylle tanken helt opp. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Okey.. Vi får se.. Må uansett forandre oppsettet.. Slik jeg har det nå fungerer ikke.. Men kan du ikke sende meg noen bilder av hvordan oppsettet ditt ser ut? Slik jeg kanskje blir inspirert til å forandre mitt sett. Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Eheim-modden funker det eheim mod Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Dersom det er noen blad på impelleren som er knekt vil pumpa vibrere pga ubalanse. Det er bare å åpne opp å sjekke. Dersom det ikke er dette som er problemet, og systemet er tomt for luft, så vet jeg ikke hva som kan gjøres. Har selv L30 nå og den fungerer utmerket hos meg. Jeg har min stående på sugekoppene og har vært nøye med at den ikke er direkte borti kabinettet med andre deler da dette vil forplante vibrasjoner. Lenke til kommentar
joskor Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei, enkel og effektiv løsning som nevnt tidligere; Eheim-modden. Kjøp gjengetape! Har selv samme settet og hadde samme problemet inntil jeg moddet vannpumpen. Lykke til, Joko Post 50 Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har like pumpe og opplever også ganske så kraftige vibrasjoner. Pumpen henger i sykkelslanger, og systemet har gått ca kontinuerlig i et halvt år. Blir rett og slett ikke kvitt de vibrasjonene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå