Gå til innhold

PC kjøpt i dagligvarebutikk...


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at i den senere tiden har flere dagligvarebutikker begynt å selge PCer :!: og lurer på en ting. Hva skjer hvis en har kjøpt en PC der og etter noen måneder blir noe ødelagt i den. Hva skal de da gjøre? Gå ned på nærmeste Rema 1000 butikk og be de fikse den? Dette vil vel være ganske håpløst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lagt merke til at i den senere tiden har flere dagligvarebutikker begynt å selge PCer :!: og lurer på en ting. Hva skjer hvis en har kjøpt en PC der og etter noen måneder blir noe ødelagt i den. Hva skal de da gjøre? Gå ned på nærmeste Rema 1000 butikk og be de fikse den? Dette vil vel være ganske håpløst?

de fleste dagligvare butikker som selger en pc har som regel leid inn en ekstern bedrift som tar seg av det.

Lenke til kommentar

via produsenten sikrer butikkene seg support fra andre firmaer.

Ta f.eks den tyske produsenten Medion. De har avtaler med firmaer i Norge som skal representere dem disse tar man da kontakt med hvis maskinen du kjøpte på Prix blir ødelagt. Dette er nevnt haugevis med steder.....

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Stort sett så blir det nok tegnet avtale med ett firma som gir support og service på slike produkter når en kunde kjøper ett slikt produkt. Dette går nok automatisk med i kjøps summen.

 

Ergo så slipper prix, rema 1000 etc å drifte support og garanat/service. Det går til ett 3departs firma som er med på avtalen.

 

[Edit] Jaggu var ikke noen raskere enn meg her. ;)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...