Elendil Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Veit du om noken Rock/pop Grupper utanom Nightwish, eller desse veldig kjente. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Built To Spill, Sonic Youth, The Smashing Pumpkins. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 pop-rock:The white stripes, The vines, The coral Heavy'ere: Iron maiden, Metallica Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Har hørt mye på Zeromancer i det siste. Anbefales. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Slint, Tortoise, Mogwai og Godspeed You Black Emperor. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hmm... kan være så mangt. The Coral er nevnt, The Bees, Supergrass, Ryan Adams - Mazzy Star Sistnevnte anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Foo Fighters, The Influents, Green Day (kommer med nytt album 20. sep), White Stripes, Ramones (gammelt, men bra). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Ramones er vel egentlig den første formen for punk, er det ikke? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg kan anbefale flere gode rockeband/artister, som f.eks: Kiss, Ozzy, Iron Maiden, Metallica, Helloween, Shaman, Black Sabbath, Motorhead, Deep Purple, Celtic Frost, Venom, Cradle of filth, Immortal, Queen, Jimi Hendrix, Korn, Rammstein, ACDC, Pink Floyd, Judas Priest, Eagles, Steppenwolf, og Twisted Sister Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 superseven, Cradle Of Filth er Metal, ikke rock. Samme med Imortal, KoRn osv... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 King's X er en bra rock gruppe Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 David Gray, Dave Matthews Band, Jeff Buckley, Doves, Oasis. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 superseven, Cradle Of Filth er Metal, ikke rock. Samme med Imortal, KoRn osv... Metal er rock. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 superseven, Cradle Of Filth er Metal, ikke rock. Samme med Imortal, KoRn osv... Metal er rock. Erm...nei.. Hadde han ønsket Metal så hadde threadstarter bedt om metal band anbefalinger. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Metal er rock. Joda, i bunn og grunn. Men det er ganske opplagt at det ikke er metal han er ute etter. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Rock og pop er begge svært omfangsrike sjangre, men jeg anbefaler da mine favoritter innen sjangeren: U2 Coldplay Salvation Street Euroboys (sisteplata) Ellers er jeg også ganske glad det norske bandet Silver. Men dette er mer pønka. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Forresten, metal er ikke mye rock. Selvfølgelig, metal har en gang vært rock, alt av vestlig rytmisk musikk kommer vel fra folk som Bob Dylan. Men det betyr ikke at metal er rock. Det betyr at før fantes det færre sjangre, og at flere har utviklet seg med årene. Selv om f.eks. tipp-tipp-tipp-tipp-oldefar ble født i Sverige (nei, mine ble ikke det), betyr det ikke at jeg er svensk. Tror at få har problemer med å skille Surferosa fra Dimmu Borgir. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Rock er en paraplysjanger Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Forresten, metal er ikke mye rock. Selvfølgelig, metal har en gang vært rock, alt av vestlig rytmisk musikk kommer vel fra folk som Bob Dylan. Men det betyr ikke at metal er rock. Det betyr at før fantes det færre sjangre, og at flere har utviklet seg med årene. Selv om f.eks. tipp-tipp-tipp-tipp-oldefar ble født i Sverige (nei, mine ble ikke det), betyr det ikke at jeg er svensk. Tror at få har problemer med å skille Surferosa fra Dimmu Borgir. Metal er en undersjanger av rock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå