Gå til innhold

Skifte til X800XT?

Wooho

Anbefalte innlegg

Hei jeg har litt penger til overs så tenkete å bruke de på et skjermkort av X800XT og kjøpe 2x512 DDR.

Det jeg lurer på er om skjermkortet vil fungere skikkelig på systemet mitt eller være en ren flaskehals.

Systemet mitt er:

P4 2,66GHZ

512 DDR

NB! Hadde vært også fint å vite hvilken produsent som er best ang grafikkbrikken? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forøvrig vil cpu være flaskehals ja

E du sikker på det. Mit Hercules 9800Xt kort funker utmerket. Eller hva slags CPU må man ha da?

Når det gjelder mine så tenker jeg på Corsair eller Kingston men dette finner jeg ut av. 512 DDR er for lite.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Det er ingen produsenter som er "best".

Kan hende det varierer på kvalitet, men specs er lik uansett hvilken produsent.

Men cpu'en din kan bli en flaskehals ja. Og skal du ha 1.5gb ram?

edit: Vi kan nok være rimelig sikker på det ja. Husk på at x800xt yter over dobbelt så bra som 9800xt.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Og skal du ha 1.5gb ram?

Ok kanskje jeg har utrykket meg litt feil her. Jeg har nå 512 DDR det vil si to minnebrikker på 256 som kjører i dual chanel. Nå ønsker jeg meg to brikker på 512DDR (tilsammen 1GB med ram) pga DOOM III.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

E du sikker på det. Mit Hercules 9800Xt kort funker utmerket. Eller hva slags CPU må man ha da?

CPU vil helt klart vere flaskehals, i alle fall i "lave" (1024*768/1280*1024) uten mye AA/AF. Hvor bra CPU du må ha for at den ikke skal vere flaskehals vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

CPU vil helt klart vere flaskehals, i alle fall i "lave" (1024*768/1280*1024) uten mye AA/AF. Hvor bra CPU du må ha for at den ikke skal vere flaskehals vet jeg ikke.

3,0ghZ med HT :)

Lenke til kommentar

Problemet ditt blir vel å finne en butikk som har x800xt på lager.. Siden forskjellen på ytelse er så liten, kan du lik så godt kjøpe 6800U. Det er lettere å finne, f.eks. på netshop til 5150,-(litt for dyrt etter min mening). Ellers kan du jo få tak i et 6800U til 4200,- men da må du også vente :p

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
Problemet ditt blir vel å finne en butikk som har x800xt på lager.. Siden forskjellen på ytelse er så liten, kan du lik så godt kjøpe 6800U. Det er lettere å finne, f.eks. på netshop til 5150,-(litt for dyrt etter min mening). Ellers kan du jo få tak i et 6800U til 4200,- men da må du også vente :p

6800U til 4200,- ..hvor?

(sry for off-topic)

Lenke til kommentar
Problemet ditt blir vel å finne en butikk som har x800xt på lager.. Siden forskjellen på ytelse er så liten, kan du lik så godt kjøpe 6800U. Det er lettere å finne, f.eks.  på netshop til 5150,-(litt for dyrt etter min mening). Ellers kan du jo få tak i et 6800U til 4200,- men da må du også vente :p

6800U til 4200,- ..hvor?

(sry for off-topic)

www.itbutikken.no <- Ja, dansk butikk, men prisen er i norske kroner, og frakten er lik. (Rettelse: 4200,- var i danske kroner. 4280,- i norske :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...