laukis Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei Jeg har en css for bl annet merke besøkte linker. a:links,a:visited,a:active { color: darkgray; } Problemet er at jeg har flere linker med samme url --> anchor: url.php#1 url.php#2 .... Dette medfører at alle linkene blir merket når jeg klikker på en link. Har noen et tips? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei Jeg har en css for bl annet merke besøkte linker. a:links,a:visited,a:active { color: darkgray; } Problemet er at jeg har flere linker med samme url --> anchor: url.php#1 url.php#2 .... Dette medfører at alle linkene blir merket når jeg klikker på en link. Har noen et tips? du skriver "a:links" i koden din, dette skal vere "a:link". Uansett, om fleire linker peiker til samme dokument, det betyr vel strengt tatt ikkje at dei skal oppføre seg "i lag" vel? Lenke til kommentar
laukis Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 du skriver "a:links" i koden din, dette skal vere "a:link". Det fungerer. Jeg har definert: .links { ... } Uansett, om fleire linker peiker til samme dokument, det betyr vel strengt tatt ikkje at dei skal oppføre seg "i lag" vel? Det var det jeg håpet, men alle blir merket. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 du skriver "a:links" i koden din, dette skal vere "a:link". Det fungerer. Jeg har definert: .links { ... } Uansett, om fleire linker peiker til samme dokument, det betyr vel strengt tatt ikkje at dei skal oppføre seg "i lag" vel? Det var det jeg håpet, men alle blir merket. om du har laga klassen .links, så hjelper det lite å referere til a:links. Du må da legge inn class="links" i alle a elementa dine, og skrive dette i CSS dokumentet ditt: a.links { ... } a:links er ingenting som heiter Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 En annen løsning på problemet er å endre metode totalt. Til dette formålet fungerer <h2 id="overskrift">Overskrift</h2> like godt som <a name="overskrift"><h2>Overskrift</h2></a>, og inneholder mindre kode. Du vil dessuten ikke få problemer hvis a som er definert i CSS Lenke til kommentar
laukis Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Det må jeg teste ut. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå