Gå til innhold

Gainward 6800 ultra og fsp i doom...


ToLi

Anbefalte innlegg

Her er mitt oppsett:

 

Athlon 64 3000

Asus K8N-E DELUXE

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 1024MB

Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 430Plus mhz

 

Jeg fikk 42 fps i doom3 på 1200(et eller annet) ganger 1024 i high kvalitet.

Så leste jeg en annen post her om en som hadde nesten samme oppsett som meg, som fikk 72 fps i ultra oppløsning i 1200(et eller annet) ganger 1024.

Hva er galt med mitt oppsett? er det noe galt? hva kan jeg gjøre?

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt OT: Jeg tror jeg nettopp hadde utrolig flaks. Var inne og så på psdata sine demovarer og så at de hadde: Msi VGA-Card Geforce NX6800Ultra 256MB AGP 2xDVI TV-Out Retail til 3713,- Kun testet av personale så jeg regner med det er i god stand og med bundle. :) Sendte en mail og fikk raskt svar tilbake om at det ble sendt.

 

Vanlig pris er jo 4954,- Sparte 1250,-

 

Det blir likevel min største investering noensinne i en komponent, så jeg håper det blir bra :)

 

Håper ikke jeg støter på lignende problemer som han over. :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Skal prøve og slå av fastwrite nå. så i en tråd her at det gjorde underverker.

Hva er fastwrite egentlig?

Det er en funksjon som gjør at CPU'en kan sende data direkte til skjermkortet uten å ta veien om system minnet. I praksis har det liten betydning og det er en stor kilde til ustabilitet.

Lenke til kommentar
Her er mitt oppsett:

 

Athlon 64 3000

Asus K8N-E DELUXE

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 1024MB

Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 430Plus mhz

 

Jeg fikk 42 fps i doom3 på 1200(et eller annet) ganger 1024 i high kvalitet.

Så leste jeg en annen post her om en som hadde nesten samme oppsett som meg, som fikk 72 fps i ultra oppløsning i 1200(et eller annet) ganger 1024.

Hva er galt med mitt oppsett? er det noe galt? hva kan jeg gjøre?

jeg får ca samme (41,x fps) med 9800xt i samme oppløsning på high med samme cpu som du og 1024 med ram uten overklokking

Lenke til kommentar
Problems hit MSI Geforce 6800 Ultra

 

Freeze ups need flashing

 

 

By INQUIRER staff: mandag 16 august 2004, 10:28

 

A LENGTHY thread on a forum devoted to MSI products indicates that its NX6800 graphics card is causing freeze ups.

The forum, here, details a number of experiences with the card with garbage being displayed on screens.

 

But the problem might be to do with a faulty BIOS. One forum member said that he'd had endless problems with the NX6800 ultra, but eventually took a risk and flashed the BIOS on the card with Nvidia's own reference rev two BIOS.

 

http://www.theinquirer.net/?article=17887

Lenke til kommentar
Problems hit MSI Geforce 6800 Ultra

 

Freeze ups need flashing

 

 

By INQUIRER staff: mandag 16 august 2004, 10:28

 

A LENGTHY thread on a forum devoted to MSI products indicates that its NX6800 graphics card is causing freeze ups.

The forum, here, details a number of experiences with the card with garbage being displayed on screens.

 

But the problem might be to do with a faulty BIOS. One forum member said that he'd had endless problems with the NX6800 ultra, but eventually took a risk and flashed the BIOS on the card with Nvidia's own reference rev two BIOS.

 

http://www.theinquirer.net/?article=17887

Det var jo ikke noe morsom lesning. Jaja.. kortet er sendt og nå er jeg forberedt på eventuelle problemer. Gleder meg uansett til å teste :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...