Gå til innhold

Feil med msi k8n neo pe

jossy

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettop kjøpt msi k8n neo pe. Problemet er bios og nettverkskort. Men biosen fikser jeg, men ikke nettverkskortet. Når jeg har instalert alle drivere, viser det ikke at jeg har nettverkskort, jeg må legge til maskinvare selv. Da velger jeg nettverkskort fra listen og finner driverne på cd-en. Men det kommer opp en feil kode 10! Og det fungerer ikke. Jeg har prøvd å instalere det på nytt, lasta ner nye drivere og lest manualen og msi's hjemme sider. Men finner ikke svar. Jeg har også ett spørsmål til; nForce3 250GB har innebygd firewall. Trenger den software? Når jeg har instalert alle drivere fra cd-en trenger jeg vel ikke å skaffe mer for å få denne til å fungere?

Noen som kan hjelpe?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også ett spørsmål til; nForce3 250GB har innebygd firewall. Trenger den software? Når jeg har instalert alle drivere fra cd-en trenger jeg vel ikke å skaffe mer for å få denne til å fungere?

Trenger jeg ekstra software?

Lenke til kommentar
Nødvendig software skal isåfall følge med på MSI-CDen din. Jeg har ikke giddet å sjekke ut Firewallen på hovedkortet mitt ennå (samme HK som deg), har sett en del som har hatt problemer med det.

Jo, du har rett i det. Takk for svaret! Har du varme problemer? Jeg har litt problemer der, cpu-en måles oppi 60 grader idle noen ganger...derfor skal jeg oppdatere bios.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 1.43 BIOS nå, og har aktivert Cool´n´Quiet, så nå er idle temp på 23 grader, men det er fortdi CnQ setter ned hastighet på CPU. Jeg kjører både MSI CoreCenter og Mother Board Monitor 5, og CoreCenter viser 4-5 grader høyere på CPU. Eller har jeg hatt mye frem og tilbake med temperaturene, men det ser ut til å være ganske ållræjt nå. Hvis jeg deaktiverer CnQ har jeg idle temp på rundt 40 tror jeg. Og load over 50, men da kjører vifta god over 4000rpm. Gjør den det på din under load?

Jeg har satt CPU fan på 40 grader og 1 Tolerance i BIOS under Hardware monitor ellerno, bør sjekke det ut du og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...