Rubex Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Heisann Det er ikke så alt for lenge siden jeg begynte å lese bøker, så jeg har ikke så mye peilig. Det jeg er ute etter er en engelsk roman. Altså boken skal være skrevet på engelsk. Den skal være "god" og helst kjent. Så.. noen forslag? EDIT: Har kun lest krim til nå, så det er vel favoritten, men andre forslag tas og imot Endret 15. august 2004 av The_Miracle Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Krim er et veldig fint sted å begynne på bøker, ja. Det var det som fikk meg interessert (ikke lenge siden det heller, leste ikke bøker som liten). Nå har bare jeg lest en del av krimromanene til Mankell i den sjangeren, og han er svensk, men de er ufattelig spennende. Bøkene foreligger på både engelsk og norsk. Jeg har ikke lest alle, men jeg synes, uten å være sikker, at Brannvegg/Firewall (burde vært kalt Brannmur, doh) og Ett skritt etter/One Step Behind, var hakket over noen av de andre. Anbefales sterkt. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Krim er et veldig fint sted å begynne på bøker, ja. Det var det som fikk meg interessert (ikke lenge siden det heller, leste ikke bøker som liten). Nå har bare jeg lest en del av krimromanene til Mankell i den sjangeren, og han er svensk, men de er ufattelig spennende. Bøkene foreligger på både engelsk og norsk. Jeg har ikke lest alle, men jeg synes, uten å være sikker, at Brannvegg/Firewall (burde vært kalt Brannmur, doh) og Ett skritt etter/One Step Behind, var hakket over noen av de andre. Anbefales sterkt. Takk for forslaget. Noen andre? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hvis du får lest The Hitch-Hiker's Guide to the Galaxy, har du noe å diskutere med andre lesehester. Stort oppstyr rundt den boka nå. Alle har lest den. Nesten. Og så kommer det film snart. Sikkert flere som vil anbefale den. Hysterisk morsom science fiction. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Driver du med data? I så fall kan "Snow Crash" av Neal Stephenson trygt anbefales. Veldig bra. Når det gjelder kjente bøker og krim, så tror jeg at en del av bøkene til Jeffrey Archer kan være bra. Evt. de er mer thrillere. Har ikke lest dem selv, men holder på å lese Archers Prison Diary serie nå. Han ble dømt for innblanding i økonomisk svindel (veeldig kort fortalt), og skrev dagbøker under fengselsoppholdet. Disse er gode, hvis du synes at fengselsopphold høres ut som en spennende ting å lese om. Annen god, engelsk krim: Alle bøkene til Minette Walters. Spennende, men ikke altfor avansert språk. Kirikiri Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 "The Green King" av Paul-Loup Sulitzer. Les! Lenke til kommentar
Svin Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Harry Potter. Bøkene er uhyre lettleste og veldig spennende... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Chris Ryan, begynn å lese Land of Fire, gå så videre til Tenth Man Down. Uhyre bra skildringer av livet som SAS soldat på hemmelige oppdrag. Land of Fire foregår i Argentina under falklandskrigen og ti år etter, er omtrent som å lese en bra actionfilm med mening... Tenth Man Down foregår i Kawanga i Sør Afrika og handler om en gruppe Sas soldater som skal trene opp afrikanere til å bli elitesoldater. Chris Ryan Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Les Ringenes Herre Har lest den sikkert 3 ganger og den er fortsatt like bra. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Harry Potter. Bøkene er uhyre lettleste og veldig spennende... Enig der, ja. Harry Potter-bøkene er veldig lettleste og spennende. Man kommer fort inn i historien og før du vet ordet av det, har du lest alle fem. Var forresten Harry Potter-bøkene som fikk meg inn i engelsk lesning og lesning generellt, faktisk. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Heisann Det er ikke så alt for lenge siden jeg begynte å lese bøker, så jeg har ikke så mye peilig. Det jeg er ute etter er en engelsk roman. Altså boken skal være skrevet på engelsk. Den skal være "god" og helst kjent. Så.. noen forslag? EDIT: Har kun lest krim til nå, så det er vel favoritten, men andre forslag tas og imot Vil driste meg til å foreslå en serie med bøker - 7 i alt. Forfatter: C. S. Lewis Bøker: The Chronicles of Narnia Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Heisann Det er ikke så alt for lenge siden jeg begynte å lese bøker, så jeg har ikke så mye peilig. Det jeg er ute etter er en engelsk roman. Altså boken skal være skrevet på engelsk. Den skal være "god" og helst kjent. Så.. noen forslag? EDIT: Har kun lest krim til nå, så det er vel favoritten, men andre forslag tas og imot Vil driste meg til å foreslå en serie med bøker - 7 i alt. Forfatter: C. S. Lewis Bøker: The Chronicles of Narnia Også veldig bra bøker Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Les Ringenes Herre Har lest den sikkert 3 ganger og den er fortsatt like bra. Prøv Wheel Of Time av Robert Jordan, da oppdager du hvor elendig LOTR egentlig er (ikke noe negativt, har lest den også, men syntes den var litt seig til tider). Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Prøv Wheel Of Time av Robert Jordan, da oppdager du hvor elendig LOTR egentlig er (ikke noe negativt, har lest den også, men syntes den var litt seig til tider). Robert Jordan er definitivt opptatt av å skrive actionbaserte bøker ja. Tolkien er mer for dem som synes stemninger og miljøskildringer er viktig i leseopplevelsen. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg trodde Wheel of Time var mye seigere enn Ringenes Herre. Har hørt at skildringene der er veldig lange, gjerne på en hel side. Kan jo selvsagt være artig også da. Endret 26. august 2004 av Treblad Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg trodde Wheel of Time var mye seigere enn Ringenes Herre. Har hørt at skildringene der er veldig lange, gjerne på en hel side. Kan jo selvsagt være artig også da. Kan jo hende, boka var så bra at jeg ikke rakk å tenke over det..... Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Les Ringenes Herre Har lest den sikkert 3 ganger og den er fortsatt like bra. Prøv Wheel Of Time av Robert Jordan, da oppdager du hvor elendig LOTR egentlig er (ikke noe negativt, har lest den også, men syntes den var litt seig til tider). !!!???? den skjønte jeg virkelig ikke. ikke det at jeg ikke liker weel of time, men WoT er (i min mening) verken like tidløs eller gjennomført som LotR, selv om WoT har mye mer action. når det kommer til seighet vil jeg bare si: Tolkien skriver like seigt som en profesor i anglosaksiske språk jordan skriver like seigt som en profesor i fysikk å skille mellom det er en smaksak. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Tolkien skriver like seigt som en profesor i anglosaksiske språkjordan skriver like seigt som en profesor i fysikk Helt sant det, av åpenbare grunner. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Les Ringenes Herre Har lest den sikkert 3 ganger og den er fortsatt like bra. Prøv Wheel Of Time av Robert Jordan, da oppdager du hvor elendig LOTR egentlig er (ikke noe negativt, har lest den også, men syntes den var litt seig til tider). !!!???? den skjønte jeg virkelig ikke. ikke det at jeg ikke liker weel of time, men WoT er (i min mening) verken like tidløs eller gjennomført som LotR, selv om WoT har mye mer action. når det kommer til seighet vil jeg bare si: Tolkien skriver like seigt som en profesor i anglosaksiske språk jordan skriver like seigt som en profesor i fysikk å skille mellom det er en smaksak. Jeg digga LOTR jeg, syntes den var uberkonge, men så ble jeg anbefalt WoT...resten er historie.... Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Les noen bøker av Nicholas Sparks, de er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå